"Polityka" sprzedaje 3,4 tys. kopii na iPada i Kindle'a
We wrześniu br. tygodnik "Polityka" ("Polityka" Spółdzielnia Pracy) sprzedawał tygodniowo średnio ponad 1,3 tys. wydań na iPada. Jeszcze wyższą sprzedaż, ok. 2,1 tys. kopii tygodniowo, notowała wersja na czytnik Kindle – podaje wydawca.
Większość wydań na iPada sprzedawana jest w subskrypcji. We wrześniu liczba prenumeratorów przekroczyła 1 tys. Pojedyncze wydanie w wersji na tablet Apple'a kosztuje 0,79 euro. Sama aplikacja, czytnik "Polityki", jest darmowa. W App Store pojawiła się pod koniec stycznia br. i od tego czasu odnotowała przeszło 14 tys. pobrań.
Jeszcze chętniej model subskrypcji jest wybierany przez czytelników "Polityki" na Kindle'u. Wersja na czytnik firmy Amazon ma przeszło 2 tys. prenumeratorów. Sprzedaż egzemplarzowa stanowi tylko 4 proc. całości pobrań. Jedno wydanie "Polityki" na Kindle'a kosztuje 1,99 dol., a miesięczna prenumerata - 3,99 dol.
"Polityka" jest jedynym polskim tytułem prasowym z wersją na czytnik Kindle. Wersje na iPada mają m.in. konkurenci "Polityki" z segmentu tygodników opinii: "Newsweek Polska" (jedno wydanie kosztuje 0,79 euro) i "Wprost" (na razie darmowy, od grudnia będzie kosztował 0,79 euro).
(02.10.2011)










