Pierwsze aplikacje wydawców prasowych są już na Facebooku
Na Facebooku pojawiły się już pierwsze aplikacje redakcji prasowych. O trwających przygotowaniach do ich uruchomienia szefowie Facebooka informowali w ub. tygodniu w czasie konferencji f8.
"Wall Street Journal" udostępnił wersję beta swojej aplikacji WSJ Social. Podobnie jak aplikacje z grami zajmuje ona większą część okna Facebooka, jedynie po prawej stronie pozostaje tzw. ticker pokazujący aktywność znajomych w aplikacjach i cztery reklamy. Aplikacja w głównym oknie pokazuje 10 zajawek tekstów w formie ramek ze zdjęciem i tekstem. Można przełączyć się też na widok konkretnych sekcji pisma, wtedy zobaczymy 10 zapowiedzi materiałów z tego działu.
Przyciśnięcie kursora myszy na wybranej zapowiedzi otwiera okno z tekstem – nadal wewnątrz Facebooka. Dopiero na końcu tekstu znajdują się linki do innych materiałów, które odsyłają na stronę internetową "Wall Street Journal". Obok tekstu można dodać własny komentarz, który pojawi się na tablicy użytkownika i będzie widoczny w aktualnościach jego znajomych. Obok tekstu widać też ostatnie komentarze innych użytkowników, ale na razie WSJ Social nie wyróżnia aktywności naszych znajomych.
Partnerem reklamowym aplikacji WSJ Social jest firma Dell. Jej reklamy pojawiają się obok zapowiedzi materiałów i na stronach tekstowych. Kliknięcie reklamy odsyła do stron internetowych Della poza Facebookiem.
Aplikację o nazwie The Washington Post Social Reader przedstawił także dziennik "The Washington Post". Stosuje ona mniej uporządkowany i przez to bardziej dynamiczny układ zajawek niż WSJ Social, ale najbardziej różni się wykorzystaniem funkcji społecznościowych. Lewa kolumna w oknie głównym i na stronach z tekstami pokazuje, którzy ze znajomych korzystają z tej aplikacji i jakie materiały przeczytali, co ma zachęcać do ich przejrzenia.
The Washington Post Social Reader na razie nie zawiera reklam ani linków do stron poza Facebookiem z wyjątkiem odsyłaczy na końcu tekstów ("Pokaż oryginalny artykuł"). Teksty można komentować, polecać na swojej tablicy lub dzielić się nimi ze znajomymi, wysyłając wiadomość na Facebooku.
(27.09.2011)










