Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Wrzesień 16, 2011

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

UPC Polska jest już właścicielem konkurencyjnej sieci Aster

Operator kablowy UPC Polska, należący do Liberty Global, sfinalizował w piątek transakcję przejęcia konkurencyjnej sieci Aster od Mid Europa Partners.

Tym samym kablówka zaakceptowała warunki Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. UOKiK dwa tygodnie temu uznał, że zgoda na połączenie UPC Polska i Aster doprowadziłaby do istotnego ograniczenia konkurencji na rynku płatnej telewizji oraz szerokopasmowego dostępu do Internetu na terenie Warszawy i Krakowa. Jednocześnie Urząd zdecydował, że UPC Polska, aby móc przejąć Aster, musi odsprzedać w obu miastach część sieci tego operatora zainstalowanej w budynkach, w których usługi świadczą i jedna, i druga firma. Jako potencjalnie zainteresowanych wymienia się m.in. Vectrę i Multimedia Polska, które ostatnio inwestują na rynku warszawskim.
Ani UOKiK, ani UPC Polska nie podają, jakiej grupy klientów Aster dotyczy warunek postawiony przez Urząd. – W związku z tym, że zostanie sprzedana znaczna część sieci Aster, łączne udziały spadną w istotny sposób – stwierdził przed dwoma tygodniami na konferencji prasowej Robert Kamiński, dyrektor departamentu kontroli koncentracji w Urzędzie.
Patrycja Gołos, dyrektor komunikacji w UPC Polska, nie chce się wypowiadać na temat ostatecznej kwoty transakcji. W grudniu ub.r., kiedy podpisano wstępną umowę, Liberty Global miał zapłacić za Aster 870 mln zł, a wliczając dług operatora – 2,4 mld zł.
”Dzięki połączonym siłom Aster i UPC w ramach grupy Liberty Global, obie firmy będą mogły w pełni wykorzystać synergię znaczącą korzyści zarówno dla klientów, jak i efektywnej realizacji celów strategicznych firmy” – czytamy w piątkowym komunikacie UPC Polska. Napisano w nim, że ”kolejnym krokiem po podpisaniu umowy będzie integracja obu firm”. Patrycja Gołos nie podaje, czy UPC Polska doprowadzi do zniknięcia marki Aster z rynku.
W piątek operatorzy poinformowali na swoich stronach, że abonenci Aster, którzy znajdują się w zasięgu sieci UPC Polska, mogą skorzystać już z usług tego operatora i bez konsekwencji rozwiązać umowę z Aster.
UPC Polska obsługuje 1,1 mln abonentów, najwięcej spośród wszystkich sieci kablowych.

KOZ

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.