Najwięcej nominacji do Effie Awards 2011 ma Ogilvy
38 spośród 103 zgłoszonych prac otrzymało nominacje do nagrody w konkursie efektywności reklamowej Effie Awards 2011. To o cztery nominacje mniej, niż było w ubiegłorocznej edycji konkursu.
Najwięcej, bo aż dziewięć nominacji otrzymała agencja Ogilvy (w tym także Ogilvy Interactive). Tuż za nią uplasowały się: MEC – pięć nominacji, Starlink - cztery, Starcom, Universal McCann, Brain, PanMedia Western, Maxus Warszawa, 180heartbeats - po trzy. Z kolei po dwie nominacje miały: Saatchi & Saatchi Poland, DDB Warszawa, MediaCom Warszawa, Macroscope OMD i PHD Media Direction.
Prace w 17 kategoriach oceniło 88-osobowe jury pod przewodnictwem Wojciecha Sobieraja, prezesa Alior Banku. Nowością było wyłonienie członków pięciu grup jurorskich. ”Piąta grupa jurorska, złożona z doświadczonych wieloletnich jurorów Effie i rekomendowanych specjalnie do tej kategorii marketerów, dostała do oceny kategorie specjalne – najszerszą pod względem tematycznym grupę prac”, poinformował Paweł Tyszkiewicz, dyrektor zarządzający Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, organizatora konkursu.
Szefami grup jurorskich zostali w kategoriach: Leki, Media, Usługi, Retail - Agnieszka Hryniewicz-Bieniek z Google Poland, Żywność, Artykuły nieżywnościowe, Napoje - Monika Popławska z Nestlé Polska, Pro bono, Edukacja społeczna i CSR, Promocja miejsc i wydarzeń - Marek Biskup z Millward Brown SMG/KRC Poland, Finanse, Telekomunikacja, Środki trwałe - Paweł Patkowski z Grupy TP; Long term, Smart budget, Media idea i Launch - Szymon Gutkowski z DDB Warszawa.
W konkursie nagrodzone zostaną najbardziej skuteczne działania marketingowe. Ogłoszenie zwycięzców i wręczenie statuetek Effie odbędzie się podczas gali zaplanowanej na 17 października br. w Warszawie.
DOK










