Dział: PRASA

Dodano: Wrzesień 16, 2011

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Sobotnia "Gazeta Wyborcza" bardziej analityczna i magazynowa

Zmienia się szata graficzna sobotniej "Gazety Wyborczej"

Od soboty w weekendowym wydaniu ”Gazety Wyborczej” (Agora SA) będzie się ukazywało więcej reportaży, komentarzy, analiz i publicystyki. To wydanie będzie miało także nową szatę graficzną.

Każda jedynka sobotniego wydania ma przypominać magazynową okładkę - wyeksponowane zdjęcie będzie nawiązywać do najważniejszego tematu publicystycznej części numeru. – Chcemy tą zmianą przyciągnąć czytelnika, który jest zainteresowany pogłębioną i zanalizowaną informacją, a nie jedynie prostym newsem, jaki można znaleźć w Internecie – mówi Piotr Stasiński, zastępca redaktora naczelnego „Gazety Wyborczej”.
Teksty do magazynowej części sobotniego wydania będą przygotowywać zarówno dziennikarze ”GW”, jak i ”Dużego Formatu”, czwartkowego dodatku reportażowego. – Pracujemy teraz w jednym zespole – tłumaczy Stasiński. Dodaje, że zespół ”DF” zyska nowe pole do publikacji swoich materiałów. Wcześniej w redakcji istniała koncepcja przeniesienia ”DF” na sobotę, ostatecznie postanowiono jednak nie zmieniać dnia jego ukazywania się. Będzie w nim więcej tematyki kulturalnej, poświęconej m.in. filmowi.
W części magazynowej sobotniej ”GW” znajdą się eseje, reportaże i felietony poświęcone zjawiskom społecznym, politycznym, naukowym, gospodarczym oraz sportowym. Mają się również pojawiać przedruki z prasy światowej.
Nową makietę przygotował zespół grafików pod przewodnictwem Macieja Kałkusa, dyrektora artystycznego „Gazety Wyborczej”.
Sobotnie wydanie w nowej formule będzie promowane w ogólnopolskiej kampanii reklamowej, która obejmie telewizje (AXN, BBC, Kuchnia.tv, Canal+, Movies24, MTV, VIVA, Filmbox, Foxlife, National Geographic, TCM, Universal Channel, Travel Channel, Wedding.tv, Planete, iTV), stacje radiowe (Radio Zet, Program III Polskiego Radia, RMF FM, Radio Złote Przeboje, Tok FM i Radio Roxy). Kampania startuje 16 września br. i potrwa miesiąc. Kreację przygotowała agencja Bardzo, planowaniem mediów zajął się dom mediowy Starlink.
Średnie rozpowszechnianie płatne razem "GW" w lipcu br. wyniosło 301 983 egz. (ZKDP).

(16.09.2011)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.