"Wprost Przeciwnie" ukaże się 19 września w cenie 4,99 zł
Fragment layoutu internetowego promującego nowy tygodnik
Tygodnik ”Wprost Przeciwnie” ma zadebiutować na rynku 19 września – poinformowano na stronie internetowej tego tytułu Wprostp.pl. Jak podaje wydawca, dystrybutorzy zamówili 120 tys. egz. pierwszego numeru pisma.
Na stronie tygodnika można przeczytać, że w piśmie publikować mają m.in. Robert Gwiazdowski, Robert Leszczyński, Janusz Korwin-Mikke, Tomasz Terlikowski i Paweł Zarzeczny. Jak zapowiedział w serwisie Wirtualnemedia.pl Jan Piński, redaktor naczelny ”Wprost Przeciwnie”, jego pismo będzie miało format klasycznych tygodników opinii i cenę na poziomie 4,99 zł (dla porównania ”Newsweek Polska”, ”Polityka” i ”Wprost” kosztują 5 zł, a ”Uważam Rze” – 2,90 zł). Piński nie odpowiada konkretnie, na jaką sprzedaż pisma liczy. Przyznaje jednak, że dystrybutorzy zamówili dotychczas 120 tys. egz.
Pismo ma mieć między 88 a 100 stron. - Przy tworzeniu pierwszych numerów pracowało 35 osób. "Wprost Przeciwnie" już ma odrębnych grafików, redaktorów i korektę. Za okładki odpowiada Dariusz Krupa, twórca najbardziej znanych okładek "Wprost" - zaznacza Piński. Dodaje, że tytuł będzie wsparty promocją. - Ale sposób promocji i jej koszty są tajemnicą handlową - dodaje. Tygodnik ma mieć prawicowy charakter (tak jest określany w zapowiedziach Kolportera).
Prof. Jacek Dąbała, medioznawca z Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, uważa, że ”Wprost Przeciwnie” ciężko będzie powtórzyć sukces ”Uważam Rze”, który ma podobny profil. – Obecnie na rynku pewne grupy czytelników spolaryzowały się wokół już istniejących tytułów, dlatego byłbym ostrożny co do prognozy wyników ”Wprost Przeciwnie” – uważa Dąbała. – Ale na pewno trzeba docenić odwagę wydawcy, być może widzi on na tym rynku coś, czego ja nie potrafię dostrzec – dodaje. (SK)
(13.09.2011)










