Dział: PRASA

Dodano: Listopad 21, 2005

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Dyrektor z SMG/KRC reklamuje "Nowy Dzień"

Izabella Anuszewska

Izabella Anuszewska - dyrektor ds. badań prasy instytutu SMG/KRC Millward Brown - pojawiła się w kampanii promującej "Nowy Dzień" Agory. Jak twierdzi, nie zdawała sobie sprawy, że może to podważać obiektywność Polskich Badań Czytelnictwa.

SMG/KRC Millward Brown jest jedynym wykonawcą niezależnych badań dla spółki Polskie Badania Czytelnictwa, które służą całemu rynkowi prasy. Zespołem, który je realizuje, kieruje Izabella Anuszewska. Tymczasem wystąpiła ona w kampanii promującej nowy dziennik ”Agory”. W całostronicowej reklamie zamieszczonej w branżowym tygodniku ”Media & Marketing Polska” zamieszczono zdjęcie Anuszewskiej ubranej w koszulkę z logo ”Nowego Dnia”. Obok znalazł się tekst, w którym jako dyrektor ds. badań prasy SMG/KRC informuje m.in.: ”wyniki konsekwentnie pokazujące, że »Nowy Dzień« znakomicie wpisuje się w oczekiwania i potrzeby czytelników, dostarczyły nam mnóstwo satysfakcji”. – To faktycznie reklama, ale wykorzystująca nie tyle moją osobę, co fakt przeprowadzenia profesjonalnych badań przez zespół, którym kieruję. Agora w ten sposób w komunikacie do reklamodawców chce podkreślić, że tworzenie gazety było poparte wnikliwymi badaniami – mówi Izabella Anuszewska. Zapewnia, że nie wzięła za udział w kampanii żadnych pieniędzy, nie dostała nawet koszulki dziennika, w której pozowała do zdjęcia. Dyrektor generalny SMG/KRC Krzysztof Kruszewski przyznaje, że jeden z wydawców dzwonił do niego z pretensjami. – To nie jest kampania, w której bierze udział cały instytut, jego władze czy dział PR, ale tylko szefowa jednego z dziesięciu zespołów badawczych. Każdy zespół ma prawo promować badania przeprowadzone dla swoich klientów – mówi Krzysztof Kruszewski. Czy jednak Anuszewska nie powinna przede wszystkim dbać o wiarygodność badań PBC? – Jedyne, co mogę sobie zarzucić, to że nie uświadomiłam sobie dostatecznie, jak bardzo moja osoba jest utożsamiana z badaniami PBC – mówi Anuszewska. – Teraz po fakcie zdecydowanie skłaniałbym się do tego, aby wcześniej zapytać kierownictwo PBC, czy uważa za dopuszczalny udział Izabelli w takiej promocji – mówi Kruszewski. - Zażyłe związki SMG/KRC z Agorą są znane nie od dziś, a to tylko kolejny ich przykład. Mnie więc ta sytuacja wcale nie zaskoczyła, a o niezależności badań już od dawna mam swoje zdanie – mówi Zbigniew Benbenek, przewodniczący rady nadzorczej Zjednoczonych Przedsiębiorstw Rozrywkowych SA. - Włączenie się instytutu badawczego w konkurencję pomiędzy wydawcami uważam za działanie nieprofesjonalne, nieetyczne i podważające wiarygodność badawczą. Szczególnie że instytut ten i osoba pani Anuszewskiej są jednoznacznie w branży kojarzone z niezależnymi badaniami PBC. Axel Springer od lat współpracuje z SMG/KRC przy realizacji badań swoich tytułów, ale w tym kontekście dalsza współpraca stoi pod znakiem zapytania – mówi Wiesław Podkański, prezes Axel Springer Polska.

(GK, 21.11.2005)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.