Na rynku reklamy wielkoformatowej mniej pieniędzy, ale więcej reklamodawców
Wartość rynku reklamy wielkoformatowej w pierwszym półroczu br. wyniosła 43,2 mln zł - wynika z badań CAM Media. To spadek tego rynku o 1,2 proc. w stosunku do pierwszego półrocza 2010.
Spadek sprzedaży to wynik ograniczenia inwestycji na reklamę wielkoformatową w okresie od maja do czerwca br. Największy spadek wydatków w pierwszym półroczu br. zanotował sektor telekomunikacji. Największe zaś wzrosty zanotowano w takich kategoriach, jak: odzież i dodatki, czas wolny, finanse oraz handel.
Pomimo mniejszych przychodów na rynku reklamy wielkoformatowej wzrosła liczba reklamodawców. Rok temu z tego typu formy reklamy korzystało 190 reklamodawców, podczas gdy w pierwszym półroczu br. - 208.
Najwięcej pieniędzy na reklamę wielkoformatową wydawane jest w Warszawie. Stołeczny rynek ma już prawie 50 proc. udziału w całym rynku reklamy wielkoformatowej. Wartość rynku warszawskiego to ponad 21 mln zł. (KSZ)
(09.09.2011)










