Dział: REKLAMA

Dodano: Sierpień 25, 2011

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Zdaniem UKE sieć Play w reklamach nadinterpretuje wyniki badań

Urząd Komunikacji Elektronicznej wezwał firmę P4 (operatora sieci Play) do zaprzestania używania reklam, w których pada stwierdzenie, że Play to "sieć o najlepszej jakości transmisji danych według UKE".

Jak czytamy w komunikacie UKE, stwierdzenie to "zostało wyjęte z kontekstu wniosków raportu i nie oddaje wyników uzyskanych w czasie całościowych badań", jakie prowadził urząd. Według nich Play uzyskuje dobre wyniki tylko i wyłącznie we własnej sieci, a nie tam, gdzie operator nie ma własnej infrastruktury telekomunikacyjnej. Na dodatek badanie prowadzono na terenie 16 miast wojewódzkich, nie pokazuje więc obrazu całej sieci Play. - Są też inne badania, prowadzone na trasach kolejowych, w których Play nie wypada tak rewelacyjnie - zaznacza Piotr Dziubak, rzecznik UKE. Dlatego, zdaniem UKE, sformułowanie użyte w reklamach może wprowadzać konsumentów w błąd. - Nie podjęliśmy jeszcze żadnej decyzji w sprawie ewentualnego wycofania reklam. Mogę powiedzieć tylko tyle, że w naszych reklamach pojawia się bardzo wyraźnie informacja, że opieramy się na badaniach prowadzonych w 16 miastach - odpowiada Marcin Gruszka, rzecznik prasowy sieci Play. Apel UKE ma jedynie charakter zalecenia. Za stosowanie reklamy wprowadzającej w błąd reklamodawcę może ukarać tylko Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

(KSZ, 25.08.2011)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.