Dział: TELEWIZJA

Dodano: Sierpień 18, 2011

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVP 1 dla mężczyzn, a TVP 2 dla kobiet

Jesienią na głównych antenach telewizji publicznej zadebiutują polskie i zagraniczne seriale, a także show muzyczny "The Voice of Poland". Według biura reklamy i handlu TVP oferta programowa Jedynki jest szczególnie adresowana do mężczyzn, a Dwójki – do kobiet.

W ramówce TVP 1 jesienią pojawi się serial "Rezydencja" z Grażyną Szapołowską, Jerzym Zelnikiem i Janem Wieczorkowskim. Będzie nadawany trzy razy w tygodniu, od wtorku do czwartku, o 21.30. Główne serialowe nowości zagraniczne Jedynki to "Pacyfik" (środy o 20.25) i "Białe kołnierzyki" (wtorki o 20.25). Publicystykę anteny wzbogaci emitowana w środy o 22.10 audycja "Wybory Polaków". Z ramówki TVP 1 wynika, że pojawi się też nowy program kulturalny (we wtorki o 22.10). Przed południem, w paśmie 10-12, Jedynka wprowadzi bloki tematyczne – Kulturalny poniedziałek, Wtorek z przygodą i przyrodą, Środa wokół człowieka, Naukowy czwartek oraz Filmowy piątek – w których będą nadawane programy związane z daną dziedziną (w piątki będą to m.in. adaptacje literackie). Będą też nowe edycje znanych seriali: "Ojciec Mateusz" (czwartek o 20.25) i "Życie nad rozlewiskiem" (niedziela o 20.15), wróci również poświęcony transplantacjom dokumentalny cykl "Operacja życie" (poniedziałki o 22, po Teatrze Telewizji). Największym nowym projektem Dwójki jest program rozrywkowy "The Voice of Poland", który poprowadzi Hubert Urbański, a trenerami uczestników będą: Kayah, Anna Dąbrowska, Andrzej Piaseczny i Nergal (soboty o 20). Jesienią w TVP 2 zadebiutują też polskie seriale: "Wiadomości z drugiej ręki" (od poniedziałku do czwartku o 18.50) i "Głęboka woda". Lokomotywami Dwójki pozostaną seriale: "M jak miłość" (poniedziałek i wtorek o 20.45), "Barwy szczęścia" (poniedziałek-czwartek o 20.10), a także "Na dobre i na złe" (piątek o 20.05). Pojawi się też siódma edycja amerykańskiego serialu "Dr House" (emisja w czwartki o 20.40), czwarta edycja "Czasu honoru" (niedziele o 21.15) i drugi sezon serialu "Rodzinka.pl" (środy o 20.40). W dni powszednie w godz. 16.20-17.20 (przed pasmem teleturniejowym) Dwójka ma nadawać kulturalno-edukacyjny program dla młodzieży, a w godz. 19.30-20 (oprócz piątków) będzie emitowane pasmo reportersko-dokumentalne.

(RUT, 18.08.2011)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Sierpień 18, 2011

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Od dziś telewizje muszą oznaczać programy z product placement

Dziś wchodzi w życie rozporządzenie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji w sprawie oznaczania audycji, w których pojawia się product placement.

Zgodnie z rozporządzeniem KRRiT audycje telewizyjne, w których zastosowano product placement, muszą być oznaczane symbolem graficznym: napisem o treści ”Audycja zawiera lokowanie produktu” umieszczonym na pomarańczowym tle. Będzie on widoczny - na początku audycji, na jej końcu, a także po wznowieniu audycji po przerwie reklamowej - przez co najmniej cztery sekundy i zajmie przynajmniej 5 proc. ekranu. Znak ma być też wyświetlany przez cały czas trwania napisów końcowych. Informacja o lokowaniu produktu pojawi się również w audycjach radiowych. Będzie to komunikat czytany przez lektora. Tego typu oznaczenia pojawiać się muszą jedynie w audycjach, które wyprodukowano po 23 maja br., czyli po wejściu w życie nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji. Za tydzień zacznie obowiązywać rozporządzenie KRRiT w sprawie sposobu sponsorowania audycji. Zgodnie z nim sponsor będzie mógł być wskazany w momencie wznowienia programu po przerwie na reklamę lub telesprzedaż. Według obecnych przepisów w ogóle nie jest to możliwe w czasie trwania audycji. Tak jak obecnie, wskazanie sponsora nie będzie mogło mieć charakteru reklamy, a jednorazowa emisja informacji o sponsorze nie może być dłuższa niż osiem sekund. W przypadku dwóch sponsorów jest to 16 sekund, a w innych przypadkach - maksymalnie 24 sekundy. Kolejne rozporządzenie KRRiT wejdzie w życie w niedzielę 28 sierpnia. Dotyczy ono oznaczania audycji nowymi symbolami informującymi o wieku, poniżej którego widzowie nie powinni tych audycji oglądać.

(PAP, KOZ, 18.08.2011)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.