MPG prognozuje, że w tym roku rynek reklamy wzrośnie o 4,5 proc.
29.07.2011, 07:45
Rynek reklamy w pierwszej połowie br. wzrósł o 8,5 proc., do 3,84 mld zł – wynika z estymacji domu mediowego MPG.
MPG w raporcie ”MPG Media Market Scan 1H 2011” podaje, że tak duży wzrost w stosunku do pierwszej połowy ub.r. był spowodowany mniejszymi, na skutek katastrofy smoleńskiej, wydatkami reklamowymi w kwietniu ub.r. Jak wyliczył dom mediowy, przy założeniu nieobniżonego poziomu aktywności w tym okresie wzrost rynku wyniósłby 5,4 proc. Wydatki na Internet w pierwszym półroczu br. zwiększyły się o 19,3 proc., do 556 mln zł. Nakłady na reklamę telewizyjną wzrosły o 12 proc., do 1,97 mld zł, na radio - o 10,6 proc., do 265 mln zł, a na magazyny - o 3 proc., do 429 mln zł. Spadek zanotowała reklama kinowa (o 0,8 proc., do 47 mln zł), reklama zewnętrzna (o 3,9 proc., do 281 mln zł) oraz prasowa (o 1,8 proc., do 311 mln zł). MPG prognozuje, że w tym roku łączna wartość rynku reklamy netto wzrośnie o 4,5 proc. w stosunku do ub.r.(KOZ, 29.07.2011)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










