Dział: REKLAMA

Dodano: Lipiec 22, 2011

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Pierwsze wyniki badań Kantar Media szacujące wydatki na reklamę display

BRE Bank, Google i ITI w pierwszym kwartale br. wydały najwięcej na reklamę internetową typu display – wynika z badania Evaliant Internet AdEx przeprowadzonego przez Kantar Media.

Z badania wynika, że w pierwszym kwartale br. na reklamę typu display najwięcej wydał BRE Bank – 31,4 mln zł. Nieco mniej od niego Google (28,6 mln zł) i ITI Holdings (25,2 mln zł). W pierwszej dziesiątce znalazły się też firmy nieprowadzące działań reklamowych w mediach tradycyjnych, m.in. Payu (pośrednik płatności online), Gameforge 4d (dystrybutor gier) i Fanshop (sklep z koszulkami). W sumie wartość reklam internetowych w okresie od początku stycznia do końca marca oszacowano na 1,46 mld zł. Dotychczas informacje o wydatkach reklamowych na kampanie internetowe zbierał Związek Pracodawców Branży Reklamowej IAB we współpracy z firmą doradczą PwC. Publikował je na podstawie danych deklaratywnych, uzyskiwanych od największych firm internetowych. Badanie Evaliant Internet AdEx wykorzystuje technologię Evaliant Spider, która pozwala zbierać dane o reklamach bezpośrednio ze stron. Kantar Media stosuje ją do zbierania danych z 70 najpopularniejszych witryn w poszczególnych kategoriach tematycznych (na podstawie badań Gemius Polska). Do szacunków wykorzystywane są cenniki reklamowe ze stron internetowych - badanie to nie uwzględnia rabatów. - Nasz projekt jest systematycznie rozwijany i aktualnie pracujemy nad wdrożeniem jego nowej wersji, obsługującej reklamy wieloczęściowe zwane multipart banners oraz reklamy zawarte w strumieniu wideo – podkreśla Wanda Świątek z Kantar Media. Paweł Kolenda z IAB: - Wiem, że na razie branża przygląda się temu badaniu na zasadzie "ciekawe, co im z tego wyjdzie". Nie ma bowiem takiego mechanizmu technologicznego, który pozwoliłby obejrzeć wszystkie strony - stwierdza. W pierwszej dziesiątce firm najwięcej wydających na reklamę display znalazły się jeszcze Open Finance, Groupon, Nissan Sales i PTC.

(KSZ, 22.07.2011)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.