Wydawca "Machiny" nie ujawnia wyników e-tygodnika
Miesiąc po przeniesieniu "Machiny" do sieci i zmiany tego miesięcznika w tygodnik jego wydawca, Platforma Mediowa Point Group, wciąż nie podaje wyników pisma w sieci.
– Jesteśmy na etapie wypracowywania systemu raportowania i prezentacji danych dotyczących e-tygodnika "Machina" – ucina wszelkie pytania Anna Pawłowska-Pojawa, menedżer ds. PR w PMPG. Miesięcznik "Machina" w formie drukowanej po raz ostatni ukazał się w maju. Od początku czerwca jest e-tygodnikiem. Cena pojedynczego wydania to 3 zł, ale na razie użytkownicy mogą skorzystać z promocyjnej rejestracji, która daje półroczny darmowy dostęp do zawartości pisma. Według danych wydawcy serwis internetowy Machina.pl w czerwcu tego roku miał 32 tys. użytkowników, którzy wygenerowali 230 tys. odsłon. Te dane pokazują tylko, jaki jest ruch na stronie internetowej pisma - nie mówią nic o rozpowszechnianiu tytułu w sieci. W ostatnim czasie wyniki Machina.pl nie były wykazywane w badaniu Megapanel PBI/Gemius, bo ruch w tym serwisie był zbyt mały. W najlepszym miesiącu 2009 roku (listopad), gdy Machina.pl była jeszcze prezentowana w Megapanelu, serwis miał 54 tys. użytkowników. Sprzedaż "Machiny" drukowanej nie była badana przez ZKDP. Według wydawcy w ostatnich miesiącach rozpowszechniano ok. 50 tys. egz. tego tytułu.(BIT, 14.07.2011)










