Broker KinAds przejmuje obsługę sieci kin Max-Film
14.07.2011, 08:01
KinAds przejmie od 5 sierpnia obsługę reklamową sieci kin Max-Film (Instytucja Filmowa Max-Film). Dotychczas reklamy tam sprzedawała firma KinoMedia.
- Rozwiązaliśmy umowę z KinoMedia, bo broker nie pozwalał nam działać samodzielnie. Z kolei sam w ostatnim czasie w ogóle nie zapewniał nam wpływów z reklam. Decyzja o nawiązaniu współpracy z nowym partnerem była oczywista – mówi Jacek Jaworski, specjalista ds. dystrybucji w IF Max-Film. Od 5 sierpnia sieć kin Max-Film znajdzie się w ofercie KinAds. Chodzi o kina: Merkury w Białej Podlaskiej; Sybilla w Puławach; Wisła, Luna i NoveKino Praha – w Warszawie; NoveKino Tychy w Tychach i NoweKino Przedwiośnie w Płocku. Łącznie da to brokerowi KinAds 23 dodatkowe ekrany. W tej chwili firma sprzedaje czas i powierzchnię reklamową w 194 kinach w kraju, w tym w 11 kinach warszawskich. Przejęcie kolejnych kin oznacza, że KinAds stanie się liderem na rynku kin niezależnych. W portolio firmy od stycznia jest największe kino studyjne - warszawska Kinoteka (przejęta od brokera reklamy kinowej Multikina). - KinAds już wyrósł na małego monopolistę, ale tylko na rynku kin studyjnych – komentuje Aneta Hebda, media planner/buyer domu mediowego Pro Media House. Pytana, czy KinAds może zagrozić dużym graczom, zaprzecza. - Wybór dla Max-Film nie był trudny, bo na rynku liczy się trzech graczy (obok KinAds są to New Age Media i Multikino – przypis red.), z czego tylko jeden zarządza powierzchnią i czasem reklamowym kin tradycyjnych. New Age Media i Multikino skupiają się na multipleksach. Choć może się to zmienić, jeśli kinom studyjnym i lokalnym przybędzie widzów, a dane o liczbie widzów będą monitorowane przez niezależną firmę badawczą – zaznacza Aneta Hebda. Właścicielem Instytucji Filmowej Max-Film jest samorząd województwa mazowieckiego. Działalność IF Max-Film związana jest z dystrybucją filmów, zarządzaniem kinami oraz promowaniem kultury i propagowaniem kinematografii polskiej i zagranicznej. KinAds jest z kolei także działem sprzedaży reklamy na portalu filmowym Stopklatka.pl i partnerem biznesowym telewizji internetowej Ipla (Polsat Media). Z raportu Kantar Media wynika, że wydatki na reklamę kinową wzrosły w 2010 roku o 30,6 proc. i wyniosły wg cennika 614,7 mln zł.(DOK, 14.07.2011)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










