Facebook Deals po wakacjach
Prawdopodobnie we wrześniu Facebook uruchomi w Polsce usługę Deals, która umożliwia użytkownikom korzystanie z promocji i zniżek w firmach uczestniczących w programie.
Nad uruchomieniem Facebook Deals pracują należące do grupy ARBOinteractive Facebook NOW, przedstawiciel Facebooka w Polsce, oraz agencja niestandardowych mediów interaktywnych AdAhead. Start usługi początkowo zapowiadano na drugi kwartał br. Jak informuje szef Facebook NOW Paweł Karaś, nie ma przeszkód natury technologicznej do jej uruchomienia. Zaawansowane są także rozmowy z firmami, które zaproponują zniżki w pierwszym okresie. – Wakacje nie są najlepszym momentem do wypromowania na Facebooku nowej usługi – uważa Karaś. Choć z usługi Deals korzystają użytkownicy urządzeń mobilnych, to będzie ona promowana reklamami, które widoczne są jedynie w Facebooku na komputerach. – A w czasie wakacji ludzie rzadziej korzystają z komputerów – tłumaczy Karaś. Facebook w USA uruchomił usługę Deals w listopadzie 2010 roku. Od 31 stycznia br. jest ona dostępna także dla użytkowników z Kanady, Francji, Niemiec, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i Włoch. Deals umożliwia stworzenie czterech rodzajów ofert: zwykłej zniżki jednorazowej, zniżki za lojalność (po kilkukrotnym tzw. zameldowaniu się w danej placówce), zniżki grupowej oraz akcji charytatywnej, w której marketer oddaje datek na cel charytatywny za każdego użytkownika korzystającego z oferty.(BIT, 29.06.2011)










