Dział: REKLAMA

Dodano: Czerwiec 20, 2011

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Lublin najczęściej opisywanym kandydatem do ESK 2016

Spośród miast kandydujących do tytułu Europejskiej Stolicy Kultury 2016 największą uwagę media poświęciły w ostatnich trzech miesiącach Lublinowi - wynika z raportu "Coolturalne Miasta" przygotowanego przez Press-Service Monitoring Mediów.

Jak pokazuje analiza, między marcem a majem br. o Lublinie ukazało się 414 publikacji: 4 proc. miało wydźwięk negatywny, a 64 proc. - pozytywny. Teksty o Lublinie były w dodatku najdłuższe. Miasto opisywano w kontekście ESK 2016 m.in. dlatego, że rozpoczęło aktywną promocję swojej kandydatury z udziałem celebrytów (np. wokalisty Krzysztofa Cugowskiego). Na drugim miejscu w rankingu są Katowice (348 publikacji), na trzecim – Warszawa (225). Katowice miały najwyższy ze wszystkich miast kandydatów odsetek publikacji pozytywnych (75 proc.), a Warszawa największy odsetek negatywnych (6 proc.). Zestawienie zamykają: Gdańsk (187 publikacji) i Wrocław (164). Łącznie między marcem a majem ukazało się 1013 tekstów o konkursie ESK 2016, z czego aż 91 proc. w prasie regionalnej. Najwyższy ekwiwalent reklamowy miały teksty o Katowicach (1,06 mln zł) i Lublinie (0,73 mln zł). Wynika to głównie z faktu, że prasa na Śląsku ma wyższe nakłady, co przekłada się na ceny reklam. W badaniu uwzględniono teksty z 1,1 tys. tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej. Które miasto zdobędzie tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2016, zostanie ogłoszone jutro.

(DOK, 20.06.2011)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.