"Machina" zadebiutowała jako tygodnik w Internecie
09.06.2011, 08:23
Wczoraj "Machina" (Platforma Mediowa Point Group SA) udostępniła swoje pierwsze wydanie internetowe. W maju miesięcznik po raz ostatni był dostępny w druku. Jako e-magazyn stał się tygodnikiem.
Internetowe wydania "Machiny" mają się bowiem ukazywać nie co miesiąc, tylko co tydzień. Dostęp do pojedynczego numeru będzie kosztować 3 zł (miesięcznik drukowany kosztował 5 zł). Użytkownicy, którzy zarejestrują się na stronie "Machiny" do końca tego roku, dostaną jednak kod zapewniający półroczny darmowy dostęp do pisma. Ci, którzy namówią znajomych, otrzymają roczną prenumeratę e-wydań. Poza częścią redakcyjną serwis zawiera recenzje płytowe użytkowników i moduł sprzedażowy. Można odsłuchać i kupić nagrania w formie cyfrowej (partnerem serwisu jest Iplay.pl). W kolekcji udostępnionej przez "Machinę" jest prawie 700 tys. utworów. Pismo ma także umowy ze sklepami muzycznymi – oferuje 60 tys. płyt. Współpracuje ponadto ze sklepami internetowymi oferującymi bilety, książki, ubrania. - Przychody ze sprzedaży muzyki oraz biletów i gadżetów powiązanych z muzyką będą jednym z istotnych źródeł przychodów "Machiny" – zapowiada Anna Pawłowska-Pojawa, rzeczniczka Platformy Mediowej Point Group. Start internetowego pisma wspiera kampania promocyjna "Wszystkie strony muzyki na www.machina.pl", w której występują ambasadorzy "Machiny": Monika Brodka, Gaba Kulka i zespół Myslovitz. Kampania jest prowadzona w stacjach radiowych (m.in. Radio Eska, Radio Wawa, Vox FM, Roxy FM, RMF Maxxx, Złote Przeboje). Po przeniesieniu do Internetu nie zmieniła się redakcja pisma, w której pracuje dziewięć osób. Redaktorem naczelnym pozostaje Piotr Metz. Wydawca podaje, że rozpowszechnianie miesięcznika "Machina" utrzymywało się na poziomie 50 tys. egz., ale nie ujawnia, jaką część stanowiła sprzedaż. Tytuł nie był monitorowany przez ZKDP.(BIT, 09.06.2011)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










