Carrefour promuje swoją stronę WWW na billboardach
27.05.2011, 08:42
Carrefour Polska reklamuje na billboardach swoją stronę internetową. Do tej pory sieci marketów prowadzące tradycyjną sprzedaż nie chwaliły się na nośnikach reklamy zewnętrznej adresami internetowymi.
- Nie prowadzimy zaawansowanych prac nad uruchomieniem osobnego kanału sprzedaży przez Internet - mówi Maria Cieślikowska, dyrektor ds. PR i komunikacji wewnętrznej Carrefour Polska. Mimo to sieć od kilku tygodni mocno wyróżnia adres swojego sklepu na billboardach. Po co? - Nie ma to związku z prowadzeniem sprzedaży przez Internet - zarzeka się Cieślikowska. Branża FMCG spekuluje jednak, że Carrefourowi chodzi prawdopodobnie o to, by zniwelować wejście na rynek internetowych zakupów spożywczych marketów konkurencyjnych. W ciągu roku spożywcze sklepy internetowe w Polsce zamierza otworzyć m.in. Tesco i Auchan. Projekt Auchan Direct ma ruszyć w najbliższych tygodniach. Tesco start projektu zapowiada na przełom roku. Internetowe sklepy mają już Piotr i Paweł, Bomi, Alma i E.Leclerc. Carrefour - poza dyskontami - pozostałby więc jedynym marketem bez sprzedaży online. Krzysztof Badowski, dyrektor zarządzający agencji doradztwa strategicznego Roland Berger Strategy, zajmującego się branżą FMCG, zastanawia się, o co chodzi z wprowadzeniem napisu Carrefour.pl na billboardy. - Może chodzić o kreowanie przez stronę większej tzw. stickiness pomiędzy konsumentem a marką, czyli spowodowanie, że kilkaset tysięcy konsumentów zacznie zadawać sobie pytanie, dlaczego to tam umieścili. Pokazanie czegoś pozornie oczywistego może zaintrygować. Może też chodzić o aktywizację programu franczyzowego, który jest promowany na stronie - tłumaczy Krzysztof Badowski. Z danych sieci handlowych wynika, że w ciągu kilku lat sprzedaż w Internecie może osiągnąć 5 proc. udziałów w całym rynku handlu spożywczego w Polsce.(KSZ, 27.05.2011)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










