Groupon w ciągu miesiąca zyskał 2 mln użytkowników
W marcu serwis zakupów grupowych Groupon.pl zyskał 2 mln użytkowników – wynika z badania Megapanel PBI/Gemius. W kategorii tematycznej Informacje i publicystyka na pierwsze miejsce zestawienia powróciła Grupa Onet.pl.
Wzrost liczby użytkowników Groupon.pl z 3 do 5,1 mln nie zmienił układu sił w kategorii E-commerce. Groupon.pl nadal zajmuje w niej drugie miejsce po Grupie Allegro (od lutego ma także serwis grupowy Citeam.pl), która ma 11,6 mln użytkowników (wzrost o 0,1 mln). Jednak dzięki tak dużemu wzrostowi Groupon.pl dostał się do pierwszej dwudziestki najpopularniejszych grup i witryn. Znalazł się na pozycji 19. i wyprzedził Grupę Murator (pozycja 20., 4,8 mln użytkowników). Od Grupy Polskpresse (miejsce 18., 5,1 mln użytkowników) dzieli go tylko 50 tys. użytkowników. W kategorii Informacje i publicystyka w lutym na pierwsze miejsce przesunęła się Grupa Wirtualna Polska, ale nie zdołała go obronić w marcu. Wyprzedziła ją ponownie Grupa Onet.pl (6,6 mln użytkowników), która w ciągu miesiąca zyskała 0,9 mln użytkowników. Grupa Wirtualna Polska (w marcowym Megapanelu występuje jako Grupa Wirtualna Polska-Orange, ale jak wyjaśnia prezes PBI Andrzej Garapich, była to zmiana czysto formalna i nie spowodowała zmian w obliczaniu ruchu) powiększyła liczbę użytkowników tylko o niespełna 0,4 mln, z 5,8 do 6,2 mln. W kategorii Kultura i rozrywka Grupa Interia.pl (4,2 mln użytkowników) awansowała o jedną pozycję, z szóstej na piątą, i wyprzedziła Demotywatory.pl (4,2 mln), ale dzieli je tylko ok. 60 tys. użytkowników. W tej kategorii na pierwszym miejscu był YouTube.com (12 mln), na drugim Grupa Onet.pl (7,1 mln), a na trzecim Grupa O2 (7 mln).(BIT, 27.05.2011)










