Nowe pismo internetowe "Fabrikon" zadebiutuje w druku
"Fabrikon Magazine" (Ca Studio), miesięcznik dla projektantów, stylistów i fotografów, zadebiutował w Internecie. Od września ma się ukazywać także w wersji drukowanej.
Pierwszy numer "Fabrikonu" (łączone wydanie majowo-czerwcowe) pojawił się na stronie Fabrikon.pl. Ma 260 stron i jest bezpłatny. Został przygotowany na platformie Issuu.com, która odwzorowuje pisma drukowane (odwracanie stron, przeglądanie i wybór stron do wyświetlenia przez graficzny indeks). Jak mówi jego wydawca Łukasz Kaugan (prowadzi własne studio projektowe, był wcześniej m.in. szefem działu graficznego "Claudii"), kierowane jest do profesjonalistów sztuk wizualnych: projektantów mody, stylistów, fotografów. Pismo podzielone jest na działy dotyczące mody, fotografii, makijażu, stylizacji fryzur, modelingu, kreacji i stylu życia. Od lipca pismo będzie publikowane w Internecie w cyklu miesięcznym i dostępne po wniesieniu opłaty ok. 9 zł przelewem, przez SMS albo systemem mikropłatności. We wrześniu "Fabrikon" ma się pojawić w druku jako kwartalnik w objętości ok. 200 stron. Wersja internetowa będzie wówczas jego rozszerzeniem. Jak tłumaczy Kaugan, będzie np. zawierać poszerzone materiały z produkcji sesji zdjęciowych czy rozbudowane portfolio prac prezentowanych w druku fotografów i projektantów. Redaktor naczelną "Fabrikonu" jest Barbara Święczkowska, która wcześniej pracowała jako szefowa działu mody "Claudii".(BIT, 27.05.2011)










