Konkurs Piosenki Eurowizji miał w TVP 1 więcej widzów niż rok temu
Transmisję finału konkursu Eurowizji oglądało w TVP 1 średnio 2,1 mln osób – o 300 tys. więcej, niż przed rokiem.
Finał 56. Konkursu Piosenki Eurowizji, który odbył się w Düsseldorfie, Jedynka transmitowała w sobotę 14 maja w godz. 21-0.30, uzyskując 20,8 proc. średniego udziału w rynku. To więcej, niż miały konkurencyjne stacje, nadające w tym czasie filmy fabularne. Udział Dwójki wyniósł 14,6 proc., Polsatu – 13,20 proc., a TVN – 11,5 proc. Transmitując finał Eurowizji, Jedynka była też liderem w grupie komercyjnej (widzowie w wieku 16-49 lat) z udziałem 18,7 proc. Rok temu ten konkurs (finał był 29 maja) dał TVP 1 średnio 16,9 proc. udziału w grupie ogólnej i 16,6 proc. w komercyjnej. Eurowizję wygrał w tym roku duet z Azerbejdżanu Nikki and Ell. Dane: Nielsen Audience Measurement.(RUT, 17.05.2011)










