Spadek zysku Agory w pierwszym kwartale
16.05.2011, 08:25
Przychody ze sprzedaży Grupy Agora SA w pierwszym kwartale br. wyniosły 295,8 mln zł. Wobec wyników z tego samego okresu ub.r. wzrosły o 19,2 proc. Zysk netto spółki wyniósł 7,1 mln zł, co oznacza spadek o 67,4 proc. Aż o 15,4 proc. spadły przychody spółki ze sprzedaży reklam w "Gazecie Wyborczej".
Wpływy ze sprzedaży usług reklamowych całej Grupy wyniosły w tym okresie 157,8 mln zł (spadek o 0,9 proc.), a ze sprzedaży wydawnictw - 51,1 mln zł (spadek o 4,1 proc.).Przychody ze sprzedaży reklam w „Gazecie Wyborczej„ wyniosły 61,9 mln zł (spadek o 15,4 proc.). Spółka wyjaśnia, że na spadek ten miało wpływ ograniczenie wydatków reklamowych przez branżę motoryzacyjną i telekomunikacyjną, mniej jest też komunikatów i ogłoszeń dotyczących pracy. Przychody ze sprzedaży egzemplarzy "GW" w omawianym okresie były o 11 proc. niższe niż rok wcześniej i wyniosły 33,2 mln zł. Oprócz niższej sprzedaży egzemplarzowej wpływ na ten spadek ma też mniejsza efektywność wydań dwucenowych.Przychody ze sprzedaży reklam w grupie AMS wyniosły 35,8 mln zł (wzrosły o 2,3 proc.), w segmencie Internet - 25,9 mln zł (wzrosły o 22,2 proc.), w segmencie Radio - 18 mln zł (wzrosły o 12,5 proc.), w segmencie czasopism - 17,8 mln zł (zmniejszyły się o 13,2 proc.), a w pionie prasy bezpłatnej - 6,2 mln zł (spadły o 15,1 proc.).W pierwszym kwartale br. przychody ze sprzedaży projektów specjalnych (w tym kolekcji wydawniczych) wyniosły 16 mln zł (w tym samym czasie ub.r. te przychody osiągnęły poziom 14,1 mln zł).Przychody grupy kinowej Helios wyniosły 55,3 mln zł (Agora przejęła tę sieć w sierpniu ub.r.).(SK, 16.05.2011)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










