Dział: REKLAMA

Dodano: Maj 06, 2011

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Telewizyjne bloki reklamowe pełne podobnych reklam kosiarek

W telewizjach pojawiły się niemal identyczne spoty reklamujące kosiarki do trawy. Niekiedy trafiają do jednego bloku reklamowego.

Reklamy w głównych stacjach telewizyjnych mają obecnie: Castorama (reklamuje kosiarkę firmy NAC), Leroy Merlin (kosiarka spalinowa z napędem) i firma Stihl (kosiarka Wiking). Ich formuła jest bardzo podobna - w warstwie wizualnej kreacja ogranicza się do pokazania produktu, a w warstwie słownej informację o typie kosiarki (spalinowa lub elektryczna) uzupełnia cena. - Zgodnie z naszymi zasadami reklamodawca nie ma możliwości zastrzeżenia, żeby jego reklama nie pojawiała się obok innej o podobnej kreacji, może jedynie określić, że chce być jak najdalej od jakiejś firmy - mówi Agnieszka Michałowska z działu sprzedaży Polsat Media. To właśnie w Polsacie w przerwie półfinałowego meczu Ligi Mistrzów Manchester United - Schalke 04 zauważyliśmy w jednym bloku reklamowym, w odstępie zaledwie kilkudziesięciu sekund, reklamy kosiarek firmy Stihl i Castoramy. - Staramy się unikać takich sytuacji, ale one się zdarzają. Na przykład w jednym bloku pojawiają się często reklamy kilku wód. Reklamodawca ma możliwość wyboru jedynie pierwszego, drugiego, ostatniego lub przedostatniego miejsca w bloku - wyjaśnia Michałowska. Reklamy kosiarek to kreacje stricte produktowe, wizualnie dość ubogie. Stąd tak rzucające się w oczy podobieństwo między nimi. Firmy reklamujące kosiarki podkreślają, że nie sposób przewidzieć, które produkty w danym momencie będzie promowała konkurencja.

(KSZ, 06.05.2011)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.