Dział: REKLAMA

Dodano: Maj 05, 2011

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Rynek reklamy w pierwszym kwartale br. zanotował wzrost o 6,9 proc.

Do 1,61 mld zł netto wzrósł rynek reklamy w pierwszym kwartale br. - wynika z szacunków domu mediowego MPG. To o 6,9 proc. więcej, niż w tym samym okresie ub.r.

Wzrost podyktowany był przede wszystkim zwiększeniem wydatków na reklamę w Internecie – o 17,2 proc., do 190 mln zł, radiu – o 10,2 proc., do 125 mln zł i telewizji – o 6,6 proc., do 839 mln zł. Wydatki na pozostałe media spadły. Nakłady na reklamę w kinach zmalały o 4,1 proc. (do 19 mln zł), na nośnikach reklamy zewnętrznej - o 5,2 proc. (115 mln zł), a w prasie o 0,3 proc. (do 322 mln zł). Strukturę wydatków na reklamę według poszczególnych rodzajów mediów prezentuje wykres poniżej. Największy wpływ na rozwój rynku miały branże: telekomunikacja (wzrost wydatków o 28 proc.), higiena i pielęgnacja ciała (wzrost o 20 proc.) i farmaceutyki (o 17 proc.). Największe spadki zanotowały z kolei branże: finanse (10 proc.) i handel (4 proc.). Podobnie jak przed rokiem w pierwszym kwartale br. najważniejszym sektorem pod względem udziału w wydatkach całej branży były żywność i napoje (17 proc.). Raport MPG Media Market Scan powstał na podstawie ogólnodostępnych danych rynkowych, analiz własnych MPG, danych telemetrycznych Nielsen Audience Measurement, badania TGI/KRC i danych Kantar Media.

(DOK, 05.05.2011)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.