Rynek reklamy w pierwszym kwartale br. zanotował wzrost o 6,9 proc.
Do 1,61 mld zł netto wzrósł rynek reklamy w pierwszym kwartale br. - wynika z szacunków domu mediowego MPG. To o 6,9 proc. więcej, niż w tym samym okresie ub.r.
Wzrost podyktowany był przede wszystkim zwiększeniem wydatków na reklamę w Internecie – o 17,2 proc., do 190 mln zł, radiu – o 10,2 proc., do 125 mln zł i telewizji – o 6,6 proc., do 839 mln zł. Wydatki na pozostałe media spadły. Nakłady na reklamę w kinach zmalały o 4,1 proc. (do 19 mln zł), na nośnikach reklamy zewnętrznej - o 5,2 proc. (115 mln zł), a w prasie o 0,3 proc. (do 322 mln zł). Strukturę wydatków na reklamę według poszczególnych rodzajów mediów prezentuje wykres poniżej. Największy wpływ na rozwój rynku miały branże: telekomunikacja (wzrost wydatków o 28 proc.), higiena i pielęgnacja ciała (wzrost o 20 proc.) i farmaceutyki (o 17 proc.). Największe spadki zanotowały z kolei branże: finanse (10 proc.) i handel (4 proc.). Podobnie jak przed rokiem w pierwszym kwartale br. najważniejszym sektorem pod względem udziału w wydatkach całej branży były żywność i napoje (17 proc.). Raport MPG Media Market Scan powstał na podstawie ogólnodostępnych danych rynkowych, analiz własnych MPG, danych telemetrycznych Nielsen Audience Measurement, badania TGI/KRC i danych Kantar Media.(DOK, 05.05.2011)










