Konkurs promuje Forda Focusa na Facebooku
29.04.2011, 08:36
Ford uruchomił na swoim profilu na Facebooku aplikację konkursową, która promuje nowego Focusa. Główną nagrodą w konkursie jest samochód.
Zadanie internautów polega na przedstawieniu własnego filmu pokazującego nowe rozwiązania techniczne zastosowane w Fordzie Focusie. Na przesłane filmy głosują inni użytkownicy. 50 najlepiej ocenionych filmów przejdzie do kolejnego etapu. Spośród nich jury wybierze najlepsze. Główna nagrodą jest nowy model Forda Focusa. Konkursy z wartościowymi nagrodami, w których zwycięzca jest wyłaniany w głosowaniu użytkowników, są często krytykowane. – Wszystko zależy od pomysłu i celu organizatora konkursu. Doświadczenie pokazuje jednak, że wysoka wartość nagrody nie przekłada się na chęć udziału społeczności w danej akcji. Decyduje prostota zadania konkursowego, przejrzyste zasady i potencjalna łatwość wygranej – twierdzi Juliusz Kornaszewski, szef agencji Mindspot Communication & Media. Kornaszewski przewiduje, że w tym przypadku liczba zgłoszeń może być niewielka, bo przygotowanie filmu jest trudne. Łukasz Misiukanis, prezes agencji Socializer, która przygotowała aplikację dla Forda, przyznaje, że wyniki konkursów, w których o zwycięstwie decydują głosy użytkowników, mogą zostać zmanipulowane przez zorganizowaną grupę "łowców nagród". Jednak jego zdaniem w tym przypadku zasady konkursu zostały tak skonstruowane, aby temu zapobiec. – Użytkownicy mogą głosować, oceniając film jako "fajny" lub "niefajny". O przejściu do finału zdecyduje procentowy udział głosów na tak. Ostateczny wybór zwycięzcy będzie należał do komisji – tłumaczy.(BIT, 29.04.2011)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










