Branża outdooru na początku roku zanotowała spadek przychodów o 5 proc.
27.04.2011, 08:59
Wpływy firm outdooru w pierwszym kwartale br. wyniosły 115,5 mln zł - podała Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej. Były one o 5 proc. niższe niż w tym samym okresie ub.r.
Zdaniem Lecha Kaczonia, prezesa IGRZ, słabsze wyniki za pierwsze trzy miesiące nie powinny zaważyć na wynikach pod koniec br. ”Wielkość sprzedaży w roku 2011 winna wzrosnąć o mniej więcej sześć procent w stosunku do roku ubiegłego. Biorę pod uwagę następujące czynniki: efekt przejęcia firmy News Outdoor przez spółkę Ströer, inwestycje w zakresie nowych technologicznie nośników reklamy oraz rosnącą konkurencję na rynku producentów” - napisał Kaczoń w komunikacie prasowym. Nie zmieniła się struktura najważniejszych klientów reklamy zewnętrznej. Z analiz Izby wynika, że w pierwszym kwartale najwięcej na reklamę na ulicach wydały branże: sprzedaż – 26,1 mln zł, telekomunikacja – 17,5 mln zł, rozrywka/kultura – 15,9 mln zł, żywność – 10,5 mln zł i motoryzacja/transport – 8,2 mln zł. IGRZ analizuje sprzedaż firm: AMS SA, BP Media, Business Consulting, CAM Media, Cityboard Media, Clear Channel Poland, Grupa Ströer, Defi Poland, Gigaboard Polska, Mini Media i Warexpo.(DOK, 27.04.2011)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










