Enea sponsorem polskich żużlowców
11.04.2011, 08:31
Grupa Enea, producent i dostawca energii elektrycznej, podpisała umowę o współpracy z Polskim Związkiem Motorowym i została sponsorem generalnym reprezentacji Polski na żużlu. Umowę zawarto na dwa lata.
Jednocześnie Enea zawarła umowy sponsorskie z indywidualnym mistrzem świata Tomaszem Gollobem (na rok) oraz z wicemistrzem świata Jarosławem Hamplem i mistrzem Polski Januszem Kołodziejem (na dwa lata). Grupa będzie także wspierać żużlową reprezentację juniorów, która odnosi sukcesy na mistrzostwach świata i Europy. Wartość umów nie została ujawniona. ”Jako Grupa Enea chcemy mieć realny wpływ na propagowanie tej dyscypliny sportu. Teren aktywności biznesowej naszej grupy pokrywa się z żużlową mapą Polski” – tak uzasadnił decyzję o sponsoringu Maciej Owczarek, prezes Enei, w komunikacie prasowym. – Rzeczywiście, Gorzów, Leszno i Zielona Góra, które leżą w obszarze sprzedażowym Enei, to miasta, w których zainteresowanie żużlem jest dwa razy większe niż w innych częściach Polski – potwierdza Michał Gradzik, research manager w Pentagon Research. Jak dodaje, Enea podjęła decyzję o zaangażowaniu w żużel po analizach potencjału tej dyscypliny. Żużel jest na 10. miejscu wśród najpopularniejszych dyscyplin (15,3 proc. wskazań w badaniu Pentagon Research z 30 marca - 1 kwietnia br.). Z kolei Tomasz Gollob jest ulubionym żużlowcem dla 60 proc. wielbicieli tej dyscypliny (raport Polski Speedway; 2. miejsce zajmuje Jarosław Hampel). Przypomnijmy, że Enea była także m.in. głównym sponsorem finału Pucharu Polski w piłce siatkowej kobiet Enea Cup 2011 (zawody odbyły się 8-10 kwietnia w Inowrocławiu) i sponsorem strategicznym turnieju Lech Cup 2010.(DOK, 11.04.2011)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










