Carlsberg repozycjonuje markę
Carlsberg rozpoczyna globalną kampanię, która ma zmienić postrzeganie tej marki piwa. Zmienia się główne hasło reklamowe, logo, projekty butelek i puszek. Koncern oczekuje, że pomoże to w realizacji planów, które zakładają dwukrotne zwiększenie zysków do 2015 roku.
Carlsberg chce w nowej kampanii zachęcać konsumentów do odważnych decyzji i budować skojarzenia piwa jako nagrody za wierność swoim zasadom. Ma to wyrażać nowe hasło "That calls for a Carlsberg!" ("To zasługuje na Carlsberga!"). Firma zamierza też silniej odwołać się do swojej historii. Carlsberg modyfikuje zaprojektowane w 1904 roku logo. Nadal nawiązuje ono do stylu art nouveau, jednak kolor zielony stał się bardziej intensywny, a złoty zastąpiono stopem złota i srebra. Do logotypu włączono też podpis "Kopenhaga 1847", podkreślający tradycję marki. Charakterystyczna zielona butelka z wypukłym logo ma teraz o połowę mniej zdobień. Na butelkach pojemności 0,5 i 0,6 l pojawia się dolna etykieta, która ma poprawić zauważalność logotypu. Tym działaniom będzie towarzyszyć kampania reklamowa, obejmująca media tradycyjne, elektroniczne i punkty sprzedaży. Repozycjonowanie marki zostanie przeprowadzone na 140 rynkach. Jak powiedział "Presserwisowi" Paweł Rabantek z Ciszewski Public Relations, agencji obsługującej Carlsberg, w Polsce ten proces rozpoczęto 5 kwietnia. Marcin Gieracz, CEO i dyrektor strategiczny Rubikom Strategy Consultants, chwali zmianę hasła reklamowego, które, jak przypuszcza, może wejść do języka potocznego. – To jednak nie rewolucjonizuje podejścia do marki – uważa Gieracz. – Nowa butelka i nowe hasło to nie jest zapowiadany przez Carlsberga przełom. Zmiany w charakterze komunikacji nie widać – dodaje.(BIT, 08.04.2011)










