Dział: REKLAMA

Dodano: Marzec 21, 2011

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVP zarobiła na Małyszu 272 mln zł

272 mln zł zarobiła Telewizja Polska na reklamach emitowanych przy skokach Adama Małysza. Raport podsumowujący obecność w mediach naszego skoczka sporządził instytut badawczy TNS OBOP.

Z raportu wynika, że w sezonie 1999/2000, kiedy skoczek jeszcze nie wygrywał, TVP zarobiła na reklamach emitowanych przy transmisjach skoków narciarskich jedynie 0,2 mln zł. Ale już rok później, kiedy Małysz triumfował w Pucharze Świata, Turnieju Czterech Skoczni i Mistrzostwach Świata, było to ponad 6 mln zł. W kolejnych trzech sezonach, od 2002 do 2004 roku, telewizja publiczna zarabiała na tych reklamach już powyżej 20 mln zł. Najwięcej, bo aż 37,9 mln TVP zarobiła na Małyszu w sezonie 2004/2005. W kolejnych czterech sezonach, do 2009 roku - średnio 20 mln zł. Pod koniec swojej kariery Małysz znów zaczął przynosić nadawcy rekordowe zyski. W sezonie 2009/2010, kiedy zajął drugie miejsce na Igrzyskach Olimpijskich i w Turnieju Skandynawskim, reklamy przy transmisjach przyniosły TVP 31,7 mln zł, a w ostatnim, właśnie zakończonym dla niego sezonie 2010/2011 – 35 mln zł. Najwięcej na reklamę przy okazji transmisji skoków wydały branża telekomunikacyjna (47,1 mln zł) i sektory: żywność (43,7 mln zł) oraz napoje i alkohole (25,5 mln zł). - Adam Małysz był fenomenem, zwyciężał w czasie, kiedy nie mieliśmy innych sportowców osiągających takie sukcesy. Na razie nie widzę nikogo, kto mógłby być taką lokomotywą reklamową, jaką był on - ocenia Tomasz Rachwał, dyrektor zarządzający Polish Sport Promotion. Najwięcej widzów śledziło zmagania skoczków w czasie największych sukcesów Adama Małysza. W sezonach 2001/2002 i 2002/2003, w których Małysz zdobył po raz drugi i trzeci Puchar Świata, transmisje ze skoków przyciągnęły średnio odpowiednio 6,7 mln oraz 6,6 mln widzów. Spośród wszystkich transmisji skoków narciarskich największą średnią widownię - 13,8 mln - miała finałowa seria konkursu skoków podczas Igrzysk Olimpijskich w Salt Lake City (TVP 1, 13 lutego 2002 roku), podczas której Adam Małysz zdobył brązowy medal na skoczni K-90. Wpływy reklamowe wyliczono na podstawie danych z monitoringu reklamowego firmy Kantar Media reklam i plansz sponsorskich wyemitowanych przy konkursach skoków w latach 1999 – 2011 w TVP 1 i TVP 2 (dane cennikowe bez rabatów). Dane dotyczące oglądalności pochodzą z elektronicznego pomiaru widowni telewizyjnej prowadzonego przez TNS OBOP od 1997 roku, na próbie 3176 osób powyżej czwartego roku życia.

(RYD, 21.03.2011)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.