Eksperci od wizerunku twierdzą, że energię jądrową nadal da się promować
Ministerstwo Gospodarki nie rezygnuje z wyboru agencji reklamowej, która wypromuje energię jądrową w naszym kraju. Zdaniem specjalistów od wizerunku przekonanie Polaków do atomu jest możliwe, mimo ostatniej katastrofy nuklearnej w Japonii.
- Nie rezygnujmy z przeprowadzenia kampanii, której celem ma być przekonanie społeczeństwa, że energetyka jądrowa to nowoczesne i bezpieczne źródło energii – powiedział ”Presserwisowi” Piotr Żbikowski z zespołu promocji i komunikacji wewnętrznej Ministerstwa Gospodarki. To będzie największa w kraju kampania informacyjna zlecona przez administrację publiczną. Budżet działań oszacowano na ok. 20 mln zł. Ministerstwo prowadzi rozmowy z sześcioma konsorcjami, które chcą się podjąć zadania. Mimo wydarzeń w Japonii rząd nie rezygnuje z promowania energetyki jądrowej. Specjaliści od wizerunku przekonują, że ostatnie wydarzenia w Japonii, w tym kolejny wybuch w elektrowni Fukushima, będący skutkiem trzęsienia ziemi, nie będzie przeszkodą w promocji energii atomowej w Polsce. – Sytuacja w Japonii nie ma znaczenia w kontekście planów budowy u nas elektrowni atomowej, bo nie ma tu trzęsień ziemi – mówi Jan Mosiejczuk, dyrektor strategiczny agencji San Markos. - Przed energią jądrową nie ma odwrotu, bo Polska musi mieć zapewnione bezpieczeństwo energetyczne kraju – zgadza się z nim Łukasz Smolik, managing director agencji Brainshake. – Tak szybko, jak afera wokół atomu wybuchała, tak szybko też wygaśnie, bo elektrownia jądrowa jest najbezpieczniejszą formą uzyskiwania energii - uważa Marek Wróbel, prezes Neuronu Agencji PR. - Badania społeczne pokazują, że Polacy są w większości przekonani do atomu. I chcą uniezależnienia się od dostaw gazu z Rosji – przekonuje Wróbel. Eksperci pytani o to, w jakim kierunku powinna pójść komunikacja reklamowa, wskazują na kwestie ekonomiczne i podkreślanie, że produkcja energii jest tania i można ją pozyskiwać ekologiczne, bo do atmosfery przy jej produkcji trafia mała ilość dwutlenku węgla, którego emisję Polska musi w najbliższym czasie ograniczyć. Umowa z podmiotem, z którym Ministerstwo Gospodarki podpisze umowę na promocję energetyki jądrowej, ma obowiązywać do końca 2012 roku. Do walki o milionowy budżet stanęły: Testardo Gram i Grey Worldwide Warszawa; Scholz & Friends Warszawa, Equinox Polska i MDI; Partner of Promotion, Migut Media i Maxus Warszawa; Profile, DDB i EasyMedia; Just i Afekt oraz BBDO Warszawa, Grupa Eskadra i Media Direction.(DOK, 16.03.2011)










