Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Marzec 15, 2011

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Uważam Rze" droższy w produkcji i w kioskach

Tygodnik "Uważam Rze. Inaczej pisane" (Presspublica) ukazał się wczoraj w formacie magazynowym i na lepszym papierze. Spowodowało to wzrost kosztów produkcji tytułu.

Do tej pory ”Uważam Rze" drukowany był na papierze gazetowym. Pierwszy numer po zmianach ma także najwyższy nakład ze wszystkich dotychczasowych wydań tygodnika – ponad 336 tys. egz. (tydzień wcześniej - o 50 tys. egz. mniej). Wydawca zdecydował się też na podniesienie ceny tytułu – z 1,90 zł do 2,90 zł. Zaznacza jednak, że jest to wciąż cena promocyjna (docelowo ma wynosić 4,50 zł), ale nie wiadomo, jak długo promocja ma obowiązywać.  Druk tygodnika przeniesiono z drukarni Presspubliki do łódzkiej Drukarni Prasowej. - Tylko ta drukarnia po zmianie papieru dawała nam gwarancję jakości przy dobrej cenie - tłumaczy Paweł Lisicki, redaktor naczelny ”Uważam Rze” i "Rzeczpospolitej". Lisicki nie chce jednak zdradzić, jak tygodnik się sprzedaje. Pismo zostało już zgłoszone do Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, ale jego pierwsze wyniki oficjalnie zostaną opublikowane dopiero za miesiąc. – Liczymy, że tytuł będzie sprzedawał połowę nakładu – mówi Lisicki. – Krytykowano nas głównie za jakość papieru i szaty graficznej. Po dobrej sprzedaży pierwszych pięciu numerów zdecydowaliśmy się na dopasowanie do oczekiwań czytelników – dodaje Lisicki. Zaznacza również, że lepsza jakość graficzna ma wpłynąć na pozyskanie reklamodawców. Reklam w "Uważam Rze" jest na razie niewiele, a zmiany podniosły koszty produkcji pisma. Jak nieoficjalnie przyznają osoby zajmujące się produkcją gazet, po zmianie papieru Presspublica musi płacić przy każdym wydaniu ok. 25 tys. zł więcej niż w przypadku dotychczasowego papieru gazetowego. – Poprawa jakości gazety to na pewno korzystna zmiana. Ale to mocno upolityczniona gazeta, a takie nie cieszą się zainteresowaniem reklamodawców. Może to się zmienić, jeśli po publikacji danych ZKDP okaże się, że tygodnik sprzedaje więcej egzemplarzy niż ”Polityka” czy ”Gość Niedzielny” – mówi Rafał Leszczyński, analityk rynku prasy z Giełdy Mediowej. W ub.r. średnie rozpowszechnianie płatne razem ”Gościa Niedzielnego” wyniosło 143 204 egz., a „Polityki” – 143 089 egz. Piotr Zmelonek, dyrektor wydawniczy "Polityki", na razie nie chce oceniać możliwości nowego konkurenta. – Jak zobaczę oficjalne dane, będę mógł je ocenić. W stosunku do samych deklaracji jestem ostrożny – podkreśla.

(SK, 15.03.2011)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.