Red Bull zyskał na sponsorowaniu Małysza ponad 90 mln zł
09.03.2011, 11:43
Ponad 90,5 mln zł zarobiła marka Red Bull na wykorzystaniu wizerunku Adama Małysza w ciągu 10 lat współpracy z nim - oszacowała firma Pentagon Research. Kwota ta to ekwiwalent reklamowy obecności logo sponsora w telewizjach ogólnopolskich i kanałach tematycznych podczas transmisji zawodów sportowych.
Już w 2001 roku, kiedy Małysz wygrał Turniej Czterech Skoczni, a Red Bull zdecydował się na sponsorowanie zawodnika, ekwiwalent ten wyniósł 9,4 mln zł. Rekordową wartość 18,2 mln zł osiągnął w 2003 roku; w ub.r. wyniósł 12,3 mln zł. - 90,5 miliona to równowartość kilkuletniej kampanii reklamowej w telewizji o dużym zasięgu - mówi Michał Gradzik, research manager Pentagon Research. Na współpracy z Małyszem skorzystały też: Idea, Atlas, Goplana, Audi, Winiary, Poczta Polska, Generali, Veka, Lotos, a ostatnio Tekanne. Według Pentagon Research sam skoczek mógł w trakcie swojej kariery zarobić na reklamie ok. 20 mln zł.(RYD, 09.03.2011)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










