Co tydzień 700 pobrań "Newsweeka" na iPada
28.02.2011, 08:07
Liczba pobrań aplikacji tygodnika "Newsweek Polska" na iPada wyniosła do tej pory prawie 20 tys. Każde wydanie tygodnika w tej wersji notuje średnio 700 pobrań – poinformował wydawca, Ringier Axel Springer Polska.
Aplikacja polskiego "Newsweeka" zadebiutowała w App Store, sklepie z programami do iPada, w październiku ub.r. Umożliwia ona pobranie pierwszego numeru pisma w wersji na tablet Apple'a i zakup kolejnych edycji w cenie 79 eurocentów każda. Darmową aplikację pobrano do tej pory 20 tys. razy, a średnia sprzedaż jednego numeru na iPada tygodniowo sięga 700 egz. (nie wiadomo, ile pobrań "Newsweeka" następuje z Polski, a ile z zagranicy). – Nie spodziewaliśmy się aż tak dużego sukcesu na rynku, który w Polsce dopiero zaczyna się rozwijać. A start naszej aplikacji miał miejsce jeszcze przed oficjalną premierą iPada w naszym kraju – podkreśla dyrektor wydawnicza "Newsweeka" Eliza Witkowska. – To całkiem niezły wynik – komentuje Adam Wojdyło, prezes Polskich Badań Czytelnictwa i podkreśla, że został on osiągnięty na rynku, na którym iPad jest mało popularny. Szacuje się, że w Polsce jest ok. 20 tys. iPadów. Springer jest pierwszym wydawcą, który opublikował swoje dane. – Najważniejsze w tej informacji jest to, że w ogóle się pojawiła i pierwszy wydawca zdecydował się ujawnić swoje wyniki – ocenia Łukasz Kawęcki, współzałożyciel agencji Optizen Labs, która przygotowuje mobilne aplikacje. – Podobnie jak wydawca uznaję to za sukces. Natomiast nie wierzę, aby 700 pobrań tygodniowo było jego celem. Teraz "Newsweek" czeka ciężka praca nad wykorzystaniem potencjału, który odkrył na rynku - dodaje Kawęcki. Do tej pory nie ma standardu zliczania rozpowszechniania prasy na iPada. Związek Kontroli Dystrybucji Prasy powołał komisję, która zaproponuje, jak liczyć sprzedaż gazet w wersjach na tablety.(BIT, 28.02.2011)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










