Agora zwiększyła zysk netto o 92,8 proc.
27.02.2011, 11:27
Przychody Grupy Agora SA w 2010 roku wzrosły w porównaniu z rokiem 2009 o 0,6 proc. - do 1,116 mld zł. Zysk netto wyniósł 71,9 mln zł (wzrost o 92,8 proc.), a EBITDA operacyjna - 177,6 mln zł (wzrost o 23,4 proc.).
W swoim raporcie za ub.r. Agora podała, że sprzedaż reklam przyniosła jej 715,7 mln zł, co oznacza spadek o 2,5 proc. Najbardziej straciły "Gazeta Wyborcza", której wpływy reklamowe spadły o 10,8 proc. (do 305,9 mln zł) oraz segment czasopism (spadek o 10,1 proc. - do 45,6 mln zł). Wpływy reklamowe "Metra" obniżyły się o 2,5 proc. - do 31,4 mln zł. Największą dynamikę wzrostu odnotował segment Internetu, gdzie sprzedaż reklam zwiększyła się o 34,4 proc. - do 69,9 mln zł. Wpływy ze sprzedaży wydawnictw zmniejszyły się o 15,5 proc. (wyniosły 208,9 mln zł), do czego przyczyniły się niższe o 26,7 proc. przychody ze sprzedaży projektów specjalnych, w tym kolekcji wydawniczych. Sprzedaż egzemplarzowa "Gazety Wyborczej" przyniosła 146,1 mln zł (spadek o 2,9 proc.). Łączne przychody segmentu Internet wyniosły 101,8 mln zł i wzrosły o 19,9 proc. Czasopisma osiągnęły 83,6 mln zł (spadek o 9,4 proc.), grupa AMS - 164,1 mln zł (spadek o 2,3 proc.), a radio - 77,6 mln zł (wzrost o 3,3 proc.). W sierpniu Agora nabyła większościowy pakiet akcji operatora sieci kin Helios. Jego przychody włączone do raportu w okresie wrzesień-grudzień 2010 roku wyniosły 56 mln zł. Koszty operacyjne Grupy Agora spadły o 2,4 proc. do poziomu 1031,8 mln zł (w tym koszty grupy Helios - 55,4 mln zł), głównie dzięki oszczędnościom w wydatkach na reprezentację i reklamę. Piotr Grzybowski, analityk Domu Inwestycyjnego BRE Banku, przypomina, że rynek oczekiwał poprawy wyników Agory, zwłaszcza zysku netto. – Papierowe segmenty Agory wprawdzie nadal traciły, ale nie były to już tak duże spadki, jak w roku 2009 – tłumaczy. – Jednocześnie nastąpił mocny wzrost w Internecie, a grupa poczyniła mocne oszczędności, zmniejszając wydatki na reprezentację i reklamę oraz ograniczając koszty zużycia materiałów i energii - podkreśla. Grzybowski spodziewa się, że w tym roku nastąpi dalsza poprawa wyniku netto, ale już o mniejszej skali, bo trudno będzie nadal ciąć koszty. Według niego lepsze są perspektywy Agory na przyszły rok, a to dzięki spodziewanemu odbiciu na rynku reklamowym, już nie tylko w nowych mediach, ale także w prasie.(BIT, 27.02.2011)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










