Większe wydatki reklamowe biur podróży w 2010 roku
18.02.2011, 08:34
Wydatki biur podróży na reklamę ATL wzrosły w ub.r. o 3,5 proc. w porównaniu z 2009 rokiem.
Według danych cennikowych Kantar Media cały sektor wydał na ATL 104,1 mln zł. Liderem w tej kategorii było Tui Poland, które wydało 17,2 mln zł, czyli o 87 proc. więcej, niż w 2009 roku. Drugie miejsce zajęło Rainbow Tours - 12,3 mln zł (wzrost o 57,7 proc.), a trzecie - Triada z wydatkami 11,4 mln zł (wzrost o 5,6 proc.). W pierwszej piątce znalazły się też: Nowa Itaka – 11,2 mln zł (wzrost o 2,8 proc.) i Alfa Star – 10,3 mln zł (wzrost o 33,8 proc.). Zdaniem Michała Daniluka, managing directora PHD, zestawienie wydatków biur podróży zaskakuje. - Bardzo charakterystyczne są relatywnie niskie budżety reklamowe poszczególnych graczy. Osiągnięcie pozycji lidera wymaga tu znacznie mniejszych nakładów reklamowych niż w przypadku wielu innych branż. Poza tym po kryzysowym roku 2009 mogliśmy się spodziewać, że polepszenie nastrojów wśród konsumentów i kondycji gospodarki przełoży się na częstsze wyjazdy i większą aktywność reklamową branży turystycznej. Tak się jednak nie stało – mówi Daniluk. Pytany o prognozy na najbliższy rok, odpowiada: - Oczekiwać można aktywnej walki o klienta pomiędzy największymi biurami podróży, a jednym z symptomów takiego zjawiska może być na przykład rebranding sieci Scan Holiday na Tui Family. Można go odczytywać właśnie jako próbę tworzenia silnej marki parasolowej Tui w miejsce dwóch odrębnych, funkcjonujących do tej pory obok siebie.(DOK, 18.02.2011)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










