Weekendowa "Kawa czy herbata" przegrywa z "Dzień dobry TVN"
Po trzech weekendach poranne pasmo TVP 1 pt. "Kawa czy herbata" w soboty i niedziele gromadzi ponad dwa razy więcej widzów niż od poniedziałku do piątku. Przegrywa jednak z konkurencją.
”Kawa czy herbata” – dotychczas nadawana w dni powszednie – od soboty 29 stycznia ukazuje się także w weekendy, gromadząc średnio 770 tys. widzów i osiągając 12 proc. udziału w rynku. W tym czasie (tj. od poniedziałku 24 stycznia) śniadaniowy program Jedynki w dni powszednie przyciągał średnio 360 tys. widzów – miał jednak znacznie większy udział w rynku: 21,8 proc. Pod względem udziału w rynku weekendowa ”Kawa czy herbata” wypada gorzej niż propozycje konkurencyjnych stacji. Liderem pasma (ok. 8.10-10.30) jest Polsat, nadający m.in. kreskówki i program ”Ewa gotuje” – 15,2 proc. udziału w rynku. Udział TVN wynosi 13,6 proc. (głównie ”Dzień dobry TVN”), a Dwójki – 12,1 proc. (seriale i powtórki telenowel). Jedynka przegrywa też w grupie komercyjnej (widzowie w wieku 16-49 lat), w której ma 8,3 proc. udziału, podczas gdy Polsat osiąga 17 proc., TVN – 16,4 proc., a Dwójka – 10,2 proc. Śniadaniowy program konkurencji ”Dzień dobry TVN”, emitowany w godz. 8.30-10.50, gromadził w ciągu ostatnich trzech weekendów średnio 1 mln widzów, osiągając 15,3 proc. udziału w rynku (18,5 proc. w grupie 16-49). Dane: Nielsen Audience Measurement.(RUT, 15.02.2011)










