Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Luty 09, 2011

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Burda zarzuciła Phoenix Press wykorzystanie koncepcji swojego tytułu

Burda Publishing Polska, wydawca miesięcznika kulinarnego ”Przyślij Przepis!”, zarzuciła wydawnictwu Phoenix Press wykorzystanie koncepcji swojego tytułu przy uruchomieniu podobnego miesięcznika ”Przepisy Czytelników”. Sprawą, na wniosek Burdy, zajmował się Sąd Koleżeński Izby Wydawców Prasy.

Jak wczoraj poinformowała Burda, pod koniec stycznia br. sąd stwierdził, że doszło do naruszenia praw tego wydawnictwa. ”Wykorzystanie przez Phoenix Press gotowej formuły pisma opracowanej przez Wydawnictwo Burda i znaczącej liczby rozwiązań edytorskich dla stworzenia w ten sam sposób swojego periodyku – bez jego zgody – stanowi naruszenie zasad uczciwej konkurencji, etyki zawodowej i dobrych obyczajów, a tym samym postanowień Kodeksu Dobrych Praktyk Wydawców Prasy” – tak decyzję sądu streściła Burda w komunikacie. – To dla nas bardzo ważna decyzja. Podobieństw między ”Przyślij Przepis!” a pismem Phoenix Press jest tak dużo, że łatwiej wskazać różnice. Taka sama jest koncepcja tytułu, układ graficzny czy pierwsza strona pisma – wylicza Iwona Ziętkowska, dyrektor wydawnicza odpowiedzialna m.in. za "Przyślij Przepis!" w wydawnictwie Burda. ”Przyślij Przepis!” ukazuje się od listopada 2007 roku. W okresie od lutego do listopada ub.r. jego średnie rozpowszechnianie płatne razem wyniosło 794 265 egz., a nakład 1 143 825 egz. (dane ZKDP). Phoenix Press wydaje ”Przepisy Czytelników” od listopada ub.r. Jego nakład to 1 mln egz. (dane wydawcy). Oba tytuły kosztują 0,99 zł. Burda chciała też, by o naruszeniu jej praw przez konkurenta poinformowano w publikacji Izby Wydawców Prasy. Sąd przychylił się do tego wniosku, uzasadniając to wskazaniem naganności tego rodzaju praktyk i ku przestrodze chętnych do ich naśladownictwa. Phoenix Press nie komentuje sprawy. – Od tej decyzji będziemy się odwoływać, a dopóki nasz wniosek nie zostanie rozpatrzony, sprawy nie będziemy komentować – mówi Marianna Ściubisz, marketing i communication manager tego wydawnictwa. Sąd Koleżeński nie może zakazać zaprzestania stosowania tego typu praktyk przez jednego z wydawców. Nie wiadomo jednak, czy sprawa będzie miała kontynuację w sądzie cywilnym. Burda decyzję Sądu Koleżeńskiego otrzymała w poniedziałek i zarząd jeszcze nie podjął decyzji o złożeniu pozwu.

(SK, 09.02.2011)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.