Ważny zapis wykreślony z projektu nowej ustawy medialnej  |  Kierownictwo "Super Expressu"  |  Konkurs KRRiT na wolne miejsce na MUX 8  |  SAR i IAB Polska uruchamiają szkołę  |  Ceny reklam w TVP przy skokach narciarskich  |  Przyszłość "Kabaretu K2. Jedziemy po bandzie" w Polsacie  |  TVP 1 w paśmie programu "Rolnik szuka żony"  |  Zarząd Vectry  |  Charytatywny blok reklamowy w TV Puls  |  Widownia drugiego sezonu "Profilerki" w TVP 1  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Miesięczniki ogrodnicze  |  Telewizja Polska uruchomiła trzy internetowe kanały FAST  |  Wydawca Portalu Kujawskiego  |  Globalne wydatki na reklamę w 2026 roku  |  Przejście do agencji Yotta  |  Grupa Energa  |  SFD rozpoczyna współpracę  |  VeloBank ze świąteczną kampanią  |  Meta zaoferuje użytkownikom z UE wybór dotyczący spersonalizowanych reklam  |  Dziennikarze "The Guardian" dostali zakaz stadionowy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Ważny zapis wykreślony z projektu nowej ustawy medialnej  |  Kierownictwo "Super Expressu"  |  Konkurs KRRiT na wolne miejsce na MUX 8  |  SAR i IAB Polska uruchamiają szkołę  |  Ceny reklam w TVP przy skokach narciarskich  |  Przyszłość "Kabaretu K2. Jedziemy po bandzie" w Polsacie  |  TVP 1 w paśmie programu "Rolnik szuka żony"  |  Zarząd Vectry  |  Charytatywny blok reklamowy w TV Puls  |  Widownia drugiego sezonu "Profilerki" w TVP 1  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Miesięczniki ogrodnicze  |  Telewizja Polska uruchomiła trzy internetowe kanały FAST  |  Wydawca Portalu Kujawskiego  |  Globalne wydatki na reklamę w 2026 roku  |  Przejście do agencji Yotta  |  Grupa Energa  |  SFD rozpoczyna współpracę  |  VeloBank ze świąteczną kampanią  |  Meta zaoferuje użytkownikom z UE wybór dotyczący spersonalizowanych reklam  |  Dziennikarze "The Guardian" dostali zakaz stadionowy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Ważny zapis wykreślony z projektu nowej ustawy medialnej  |  Kierownictwo "Super Expressu"  |  Konkurs KRRiT na wolne miejsce na MUX 8  |  SAR i IAB Polska uruchamiają szkołę  |  Ceny reklam w TVP przy skokach narciarskich  |  Przyszłość "Kabaretu K2. Jedziemy po bandzie" w Polsacie  |  TVP 1 w paśmie programu "Rolnik szuka żony"  |  Zarząd Vectry  |  Charytatywny blok reklamowy w TV Puls  |  Widownia drugiego sezonu "Profilerki" w TVP 1  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Miesięczniki ogrodnicze  |  Telewizja Polska uruchomiła trzy internetowe kanały FAST  |  Wydawca Portalu Kujawskiego  |  Globalne wydatki na reklamę w 2026 roku  |  Przejście do agencji Yotta  |  Grupa Energa  |  SFD rozpoczyna współpracę  |  VeloBank ze świąteczną kampanią  |  Meta zaoferuje użytkownikom z UE wybór dotyczący spersonalizowanych reklam  |  Dziennikarze "The Guardian" dostali zakaz stadionowy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: OPINIE

Dodano: Luty 04, 2011

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

”The Daily” to produkt, który najpełniej wykorzystuje nowe możliwości

„Być może, to 80-letni Rupert Murdoch znalazł klucz do nowych mediów” – pisze Marek Sowa, ekspert rynku mediów.

"The Daily" jest na moim iPadzie od pierwszej edycji. Od pierwszego dnia staje się punktem odniesienia dla wydawców i dla czytelników. Wyjątkowo atrakcyjny wizualnie format, obraz i tekst na równych prawach, nowe możliwości dla reklamodawców.
"The Daily" jest unikalną propozycją na rynku mediów, ponieważ w przeciwieństwie  do wielu innych publikacji, nie jest tylko wersją istniejącego tytułu, przystosowaną na iPad'a. Brak obciążenia w postaci skomplikowanych relacji z istniejącą, "papierową" redakcją, brak kosztów druku i dystrybucji, ale przede wszystkim zorientowanie zespołu od początku tylko i wyłącznie na interaktywne medium zaowocowało powstaniem produktu, który najpełniej wykorzystuje nowe możliwości. Dyskusja o poziomie dziennikarstwa będzie nieunikniona, ale nie należy zapominać, że oprócz tabloidów, imperium Murdocha obejmuje również szacowny "The Wall Street Journal". Nowa propozycja pozycjonuje się gdzieś pośrodku tego spektrum, ale "The Daily" będzie trudno zaszufladkować, jest po prostu innego rodzaju doświadczeniem zarówno dla wydawcy, jak i dla odbiorcy. 
30 milionów dolarów zainwestowane w uruchomienie projektu plus 2 mln dolarów miesięcznych kosztów operacyjnych to dużo, ale być może, to 80-letni Rupert Murdoch znalazł klucz do nowych mediów, z rosnącą desperacją poszukiwany od lat przez tradycyjnych wydawców.


Marek Sowa, ekspert rynku mediów, były prezes Agory SA i Axel Springer Polska
 

(04.02.2011)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.