Dział: REKLAMA

Dodano: Luty 01, 2011

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Outdoor w ubiegłym roku stracił, ale w tym ma już zyskać

Wpływy firm outdooru w ub.r. wyniosły 602,9 mln zł – podała Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej. Były o 0,7 proc. niższe niż w 2009 roku.

Jak zauważa Lech Kaczoń, prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej, główne sektory generują z roku na rok coraz mniejsze przychody. ”Kilka lat temu było to blisko 80 proc., w 2009 roku blisko 70 proc., a w ubiegłym roku 65 proc.” - czytamy w jego komentarzu do badań Izby. Główne grupy reklamodawców to: sprzedaż – 19,1 proc., telekomunikacja – 15,7, proc. rozrywka/kultura – 12,3 proc., żywność – 12 proc., motoryzacja/transport – 5,7 proc.  Wśród kategorii produktów najczęściej promowano: sieci i galerie handlowe oraz hipermarkety – 16,5 proc., systemy telefonii komórkowej – 13,8 proc., odzież/obuwie – 4,7 proc., samochody – 4 proc. i środki do pielęgnacji ciała – 3,6 proc. Ta ostatnia kategoria świadczy m.in. o tym, że ”reklama OOH stała się atrakcyjna dla tych sektorów, które jeszcze pięć lat temu korzystały z niej w małym stopniu, koncentrując się głównie na reklamie telewizyjnej" - zauważa Kaczoń. Przedstawiciele Izby prognozują, że w br. nastąpi wzrost sprzedaży o 6-8 proc. w stosunku do minionego roku. Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej analizuje sprzedaż firm: AMS SA, BP Media, Business Consulting, CAM Media, Cityboard Media, Clear Channel Poland, Defi Poland, Gigaboard Polska, Headz Marketing Partner, Mini Media, Grupa Ströer, Warexpo i Wadwicz. Według raportu Kantar Media (na podstawie danych cennikowych, bez uwzględnianiania rabatów) wpływy outdooru w ub.r. wyniosły 1,18 mld zł i były niższe o 3,7 proc. w stosunku do roku 2009. Spadek wpływów zanotowały jeszcze tylko dzienniki (o 1,4 proc.) do 2,46 mld zł. Najwięcej - ponad 15 mld zł - zarobiły telewizje (wzrost o 23 proc.). Wzrosły wpływy radia - do 2,48 mld zł (o 17,4 proc.), magazynów - do 2,56 mld zł (o 1,6 proc.) i kina - 615 mln zł (30,6 proc.). - Internet w dalszym ciągu odbiera wpływy reklamowe dziennikom, a outdoor powinien nadrobić spadki w tym roku. Generalnie rynek reklamy będzie w tym roku na plusie, ale dopiero w 2012 roku możemy się spodziewać znaczących wzrostów – zapowiada Jakub Potrzebowski, CEO ZenithOptimedia Group.

(DOK, RYD, 01.02.2011)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.