Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Styczeń 26, 2011

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Branża rozczarowana polską wersją Yahoo

Wchodząc do Polski, Yahoo.com popełnia błędy portalu AOL czy aukcyjnego eBaya – uważają przedstawiciele branży internetowej.

– Należało się spodziewać, że wyciągnięte zostaną wnioski z działań AOL czy eBay na polskim rynku, tymczasem na razie zbyt wielkich różnic w strategii wejścia do naszego kraju nie widzę – uważa Artur Potocki, prezes portalu Interia.pl. Zgadza się z nim Andrzej Szewczyk, dyrektor zarządzający agencji interaktywnej Artegence. – Sama magia fajnej zachodniej marki u nas nie zadziała – przekonuje Szewczyk. – Yahoo nie odrobił tej lekcji. Nie walczy o polskiego użytkownika, a fajna poczta elektroniczna to za mało, żeby czerpać zyski z emisji reklam na naszym rynku – dodaje. Eksperci zwracają uwagę, że Yahoo na razie nie przeznaczył na polskich rynek znaczących środków. – Na tę chwilę Yahoo uruchomiło polską ”zaślepkę”, która nie kosztuje, nie wskazuje również na ambicje podboju rynku polskiego – tłumaczy Michał Brański, członek zarządu Grupy O2, właściciela portalu O2.pl. – Skromne, ale nie spodziewaliśmy się więcej, obserwując metody działania Yahoo na rynkach z ich punktu widzenia peryferyjnych, trzecioplanowych – dodaje Brański. Dominik Kaznowski, pełnomocnik zarządu Naszej Klasy ds. marketingu i PR, zauważa: – Z punktu widzenia globalnego zasięgu głównych portali anglojęzycznych dokładanie zasięgu z lokalnych rynków, takich jak Polska, metodami niskonakładowymi może się wpisywać w strategię ”długiego ogona”. Branża internetowa zwraca również uwagę na zawartość polskiej strony Yahoo.com, dostępnej pod adresem pl.yahoo.com od poniedziałkowego popołudnia. – To prosta strona, która agreguje informacje zewnętrznych dostawców – opisuje Dominik Kaznowski. Na razie na polskiej stronie Yahoo internauci trafiają na fragmenty artykułów z innych witryn wraz z linkami do nich (m.in. Radiozet.pl, Newsweek.pl, Forbes.pl, Bankier.pl i Gala.pl). Na Pl.yahoo.com znajdują się też odsyłacze do stron Yahoo – np. poczty (po polsku) czy komunikatora Messenger (po angielsku). – Nazywanie serwisu znajdującego się pod adresem pl.yahoo.com ”polską wersją” Yahoo.com to nadużycie – komentuje Andrzej Szewczyk z Artegence. – Jedyny wniosek jest taki, że Yahoo nie traktuje poważnie polskiego rynku – podsumowuje Tomasz Jażdżyński, prezes GG Network SA, właściciela m.in. komunikatora Gadu-Gadu.

(KOZ, 26.01.2011)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.