Reklamy Ketonalu znikną z mediów
21.01.2011, 08:44
Koncern Sandoz Polska zakończył bez rozstrzygnięcia przetarg reklamowy dla Ketonalu, jednej ze swoich głównych marek. Brand ten nie pojawi się już więcej w reklamach dostępnych szerokiemu odbiorcy.
Przyczyną jest decyzja Komisji Europejskiej, która na wniosek Europejskiej Agencji Medycznej EMA zmieniła status preparatów zawierających ketoprofen (należy do nich Ketonal): nie są już one preparatami OTC dostępnymi bez recepty, a lekami Rx, czyli wydawanymi z polecenia lekarza. Oznacza to, że ich reklama jest w krajach unijnych, a więc i w Polsce, dozwolona tylko w mediach docierających do osób uprawnionych - lekarzy i farmaceutów. Jak dowiedział się ”Presserwis”, Sandoz Polska rekomendował jedną z dwóch agencji (były to Young & Rubicam i Advertising), które znalazły się na krótkiej liście zakończonego przetargu prowadzonego przez Sandoz Rosja - tam Ketonal można promować w mediach. Koncern nie ujawnił jednak, którą z nich.(DOK, 21.01.2011)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










