"Świat Kobiety" został liderem miesięczników poradnikowych
13.01.2011, 08:14
"Świat Kobiety" jako jedyny miesięcznik poradnikowy miał wzrost sprzedaży w październiku ub.r. - dzięki temu wyprzedził "Dobre Rady" i został liderem segmentu.
Średnie rozpowszechnianie płatne razem "Świata Kobiety" (Wydawnictwo Bauer) wyniosło w październiku ub.r. 465 313 egz. - było o 6,6 proc. wyższe niż w październiku 2009 roku. Taki poziom sprzedaży pozwolił awansować tytułowi z dotychczasowego drugiego miejsca (np. we wrześniu ub.r.) na pierwsze. Przypomnijmy, że właśnie w październiku ub.r. Bauer ogłosił, że zrezygnował z dodawania gadżetów do "Świata Kobiety" (wówczas ukazało się w dwóch wersjach: bez dodatku i z książką kucharską), ale jednocześnie obniżył cenę pisma - z 2,90 zł do 1,99 zł. Miesięcznik "Dobre Rady" (kosztują 1,50 zł; Burda Media Polska) - dotychczasowy lider - sprzedał w październiku ub.r. 446 408 egz. (spadek o 7,7 proc.). Kolejne miejsca zajęły: "Kobieta i Życie" (Wydawnictwo Bauer) – 420 616 egz. (spadek o 6,7 proc.), "Poradnik Domowy" (Agora SA) – 338 497 egz. (spadek o 15,2 proc.), "Claudia" (G+J Polska) – 260 409 egz. (spadek o 11,7 proc.), "Olivia" (Marquard Media Polska) – 197 198 egz. (spadek o 19,3 proc.), "Naj" (G+J Polska) – 152 992 egz. (tytuł do czerwca br. ukazywał się jako tygodnik). W grupie dwutygodników poradnikowych na pierwszym miejscu jest niezmiennie "Przyjaciółka" (Edipresse Polska SA) ze średnim rozpowszechnianiem płatnym razem w październiku ub.r. na poziomie 478 111 egz. (spadek o 1,9 proc.). Druga jest "Tina" (Wydawnictwo Bauer) – 423 947 egz. (spadek o 3,4 proc.), trzecia - "Pani Domu" (Edipresse Polska SA) ze sprzedażą 309 663 egz. (tytuł do czerwca br. ukazywał się jako tygodnik). Dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.(SK, 13.01.2011)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










