Dział: TELEWIZJA

Dodano: Styczeń 05, 2011

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Nielsen będzie dostarczał badania telemetryczne TVP i zwiększy panel

Nielsen Audience Measurement wygrał przetarg na dostarczanie Telewizji Polskiej danych o oglądalności programów i reklam w latach 2012-2014. Instytut chce powiększyć swój panel badawczy.

O kontrakt ubiegał się też TNS OBOP. Jak wynika z ogłoszonych przez telewizję publiczną wyników przetargu, Nielsen pokonał konkurenta zarówno pod względem ceny – otrzymując maksimum, czyli 60 punktów wobec 34,8 punktów TNS OBOP – jak i oceny merytorycznej, gdzie brano pod uwagę oferowaną liczbę mierników i monitorowanych stacji oraz funkcjonalności, tu Nielsen miał 40 a konkurent 23,8 punktów. Obecnie TVP kupuje dane o oglądalności od TNS OBOP, natomiast nadawcy komercyjni zamawiają je w Nielsen Audience Measurement. Wyniki badań obu instytutów różnią się od siebie, czasami nawet o 1 mln widzów, mimo że oba badania są przeprowadzane prawidłowo. – Teraz cały rynek będzie miał wreszcie jeden standard badań. Będzie można skupić się na planowaniu kampanii, a nie rozstrzyganiu, który instytut ma rację. Dążyliśmy do tego od dawna. Nie chodziło akurat o Nielsena, lecz po prostu o wspólną dla wszystkich firmę badawczą – komentuje Rafał Szysz, współzałożyciel stowarzyszenia reklamodawców Advertisers.pl, starający się o utworzenie polskiego Joint Industry Committee, skupiającego nadawców, reklamodawców, domy mediowe i firmy badawcze. Szysz oczekuje, że mając umowę z TVP, Nielsen zainwestuje w powiększenie panelu badawczego. – Dałoby to większą dokładność pomiarów, dzięki czemu można by planować kampanie w węższych grupach docelowych, precyzyjnie dopasowanych do potrzeb reklamodawców – mówi Szysz. O powiększeniu panelu od dawna myśli też Nielsen. – Bardzo chcielibyśmy to zrobić. To oczywiście musi być wspólna decyzja: nasza i naszych klientów. Po podpisaniu umowy z TVP zaczniemy rozmowy na ten temat – deklaruje Elżbieta Gorajewska, szefowa Nielsena. Dziś instytut monitoruje 1650 gospodarstw domowych. – Panel powyżej dwóch tysięcy pozwoliłby na lepsze planowanie – uważa Rafał Szysz. Zanim TVP podpisze kontrakt z Nielsenem, musi poczekać na ewentualne protesty (wymaga tego procedura przetargowa). – Nie będziemy oprotestowywać przetargu – deklaruje jednak Jarosław Pawłowski, wiceprezes TNS OBOP.

(RUT, 05.01.2011)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.