Dział: TELEWIZJA

Dodano: Grudzień 30, 2010

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Największe telewizje kończą rok z mniejszym udziałem w rynku

Największe telewizje zmniejszyły w 2010 roku łączny udział w rynku. Wśród wszystkich widzów liderem pozostał TVP 1, w grupie komercyjnej na pierwsze miejsce awansował TVN.

Cztery największe stacje miały w 2010 roku łącznie 62,9 proc. udziału w rynku telewizji (1 stycznia-26 grudnia) – rok wcześniej było to 67 proc. Liderem pozostała Jedynka ze średnim udziałem 19,3 proc. (w tym samym okresie 2009 roku: 20,9 proc.). Drugi, jak przed rokiem, był TVN – 15,2 proc. (w 2009: 16 proc.), trzecia była Dwójka – 14,5 proc. (15,4 proc.), czwarty Polsat – 13,8 proc. (14,8 proc.). Główne telewizje poniosły też straty w grupie komercyjnej (widzowie w wieku 16-49 lat). Łącznie ich udział w tej grupie wyniósł w 2010 roku 61,8 proc., podczas gdy rok wcześniej - 66,1 proc. Tu na prowadzenie z trzeciego miejsca wysunął się TVN, który stracił najmniej, osiągając 16,4 proc. udziału (17 proc. w tym okresie 2009 roku). Drugi pozostał Polsat – 16 proc. (17,4 proc.), na trzecie miejsce spadła Jedynka – 15,8 proc. (17,5 proc.), a czwarta była Dwójka – 13,5 proc. (14,3 proc.). Dane: Nielsen Audience Measurement.

(RUT, 30.12.2010)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.