FoodCare wznawia sprzedaż napoju Tiger, a Maspex już go sprzedaje
Firma FoodCare poinformowała, że wznawia produkcję i sprzedaż napoju Tiger. O markę tę toczy spór z Fundacją Dariusza Michalczewskiego "Równe Szanse", która udzieliła licencji na markę Tiger firmie Maspex Wadowice.
Producent poinformował, że Sąd Okręgowy w Gdańsku wstrzymał wykonanie postanowienia z dnia 1 grudnia br. o zakazie produkcji, sprzedaży i promocji przez FoodCare produktów energetycznych w opakowaniach z elementem ”Tiger”. To oznacza, że firma może wrócić do sprzedaży tego napoju. Postanowienie o zakazie zostało wydane na wniosek Fundacji Dariusza Michalczewskiego ”Równe szanse” dla zabezpieczenia powództwa w sporze o prawa do marki. 8 grudnia br. komornik zajął produkty znajdujące się w magazynach i fabryce FoodCare w Niepołomicach. Jednak w skutek odwołania spółki postanowienie o zabezpieczeniu zostało uchylone. Sprawę komplikuje fakt, że w połowie grudnia br. pojawił się na rynku inny napój Tiger -wyprodukowany przez Maspex Wadowice. To tej firmie Dariusz Michalczewski udzielił wyłącznej licencji na używanie oznaczenia marki Tiger i wykorzystanie w promocji swojego wizerunku. Przedstawiciele FoodCare zapowiedzieli podjęcie kroków prawnych w tej sprawie. Spór między Michalczewskim a FoodCare o to, kto jest twórcą marki Tiger, trwa od dwóch lat i toczy się przed Urzędem Patentowym oraz krakowskim sądem. W 2003 roku FoodCare i Michalczewski razem wprowadzali markę na rynek. Były bokser udzielił FoodCare licencji na wykorzystanie znaku towarowego Tiger oraz swojego wizerunku. Wystąpił w kampanii wprowadzającej napój. Jednak współpraca popsuła się, gdy dwa lata temu prawnicy Michalczewskiego wyśledzili, że FoodCare bez jego wiedzy usunął wizerunek pięściarza z produktu oraz zmodyfikował napój. Michalczewski ma także pretensje, że producent stworzył konkurencyjną markę N-gine (jej twarzą jest Robert Kubica). Jego zdaniem odbiera ona konsumentów Tigerowi. Od przełomu 2006 i 2007 marka Tiger jest liderem polskiego rynku napojów energetycznych pod względem wielkości sprzedaży. Polska jest pierwszym rynkiem, gdzie lokalnej marce z tego segmentu udało się pokonać Red Bulla.(GK, 24.12.2010)










