Dział: PRASA

Dodano: Grudzień 06, 2010

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Jerzy B. Wójcik zastąpi Piotra Pacewicza w kierownictwie "Gazety Wyborczej"

Z końcem roku Piotr Pacewicz przestanie pełnić funkcję zastępcy redaktora naczelnego "Gazety Wyborczej" (Agora SA). Zastąpi go Jerzy B. Wójcik, były naczelny "Metra" i zamkniętego "Nowego Dnia".

Pacewicz jest współzałożycielem "Gazety Wyborczej”. Kierował działem opinii oraz działami krajowym i reportażu. Wicenaczelnym "GW" był 15 lat. Prowadził wiele akcji społecznych, m.in.: "Rodzić po ludzku", "Szkoła z klasą" i "Polska biega". Od ośmiu miesięcy przebywa na urlopie bezpłatnym i pisze książki. Nadal będzie związany z "GW", ale już jako publicysta. ”Piotrek postanowił skupić się na pisaniu, a nie na zarządzaniu »Gazetą«. Witamy go w gronie publicystów »Świątecznej«, życząc mu sukcesów, wielu ważnych tekstów i nowych książek” – napisał w e-mailu do zespołu Jarosław Kurski, pierwszy zastępca redaktora naczelnego "Gazety Wyborczej”. Kurski nie chce komentować rezygnacji Pacewicza, podkreśla jednak, że była to jego suwerenna decyzja. Także Pacewicz odmówił nam komentarza w sprawie swojej rezygnacji. Od 1 stycznia 2011 roku wicenaczelnym dziennika będzie Jerzy B. Wójcik związany z ”GW” od 1993 roku. To założyciel oddziału ”GW” w Gorzowie Wielkopolskim. Był zastępcą redaktora naczelnego ”Gazety Stołecznej”. Był też założycielem i pierwszym redaktorem naczelnym bezpłatnego dziennika ”Metro” oraz naczelnym dziennika Agory "Nowy Dzień”, który ukazywał się od listopada 2005 roku do lutego 2006 roku. Od zamknięcia tego tytułu Wójcik kieruje działem "GW" Witamy w Polsce zajmującym się cyklami redakcyjnymi. Jako wicenaczelny będzie m.in. sprawował nadzór nad dodatkami ”Wysokie Obcasy” i ”Duży Format”, działami Kultura i Nauka oraz akcjami społecznymi i wydaniami specjalnymi ”Gazety”. Ma też współpracować z innym zastępcą redaktora naczelnego ”GW” Pawłem Ławińskim w zakresie udziału autorów, redaktorów i treści tych tytułów w tzw. nowych mediach. Jerzy B. Wójcik pojawił się jako zastępca redaktora naczelnego ”GW” już w stopce sobotniego wydaniu gazety, obok Piotra Pacewicza, Pawła Ławińskiego i Piotra Stasińskiego. – To pomyłka. Zmiana na tym stanowisku nastąpi dopiero 1 stycznia – wyjaśnia Kurski.

(MW, 06.12.2010)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: PRASA

Dodano: Grudzień 07, 2010

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Kilkuprocentowe spadki sprzedaży największych dzienników regionalnych

Największe dzienniki regionalne zanotowały w październiku br. spadki sprzedaży.

Największym dziennikiem regionalnym pozostaje "Polska Dziennik Zachodni" (Polskapresse) ze średnim rozpowszechnianiem płatnym razem na poziomie 70 617 egz. To spadek o 11,2 proc. w porównaniu z wynikiem z października ub.r. Na drugim miejscu jest "Gazeta Pomorska" (Media Regionalne) – 66 858 egz. (spadek o 7,9 proc.), a na trzecim ”Express Ilustrowany" (Polskapresse) – 53 998 egz. (spadek o 8 proc.). Dziesiątkę największych dzienników regionalnych uzupełniają: "Polska Głos Wielkopolski" (Polskapresse) – 46 255 egz. (spadek o 5,5 proc.), "Polska Dziennik Bałtycki" (Polskapresse) – 44 429 egz. (spadek o 10,6 proc.), "Gazeta Lubuska" (Media Regionalne) – 40 780 egz. (spadek o 2,9 proc.), "Dziennik Polski" (Wydawnictwo Jagiellonia SA) – 39 024 egz. (spadek o 6,9 proc.), "Polska Dziennik Łódzki" (Polskapresse) – 38 734 egz. (spadek o 10 proc.), "Głos - Dziennik Pomorza" (Media Regionalne) – 38 057 egz. (spadek o 6,3 proc.), "Echo Dnia" (Media Regionalne) – 37 875 egz. (spadek o 4 proc.). Wszystkie dane pochodzą z najnowszego raportu Związku Kontroli Dystrybucji Prasy i dotyczą średniego rozpowszechniania płatnego razem.

(SK, 07.12.2010)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo