Programy informacyjne tracą, a kanały zyskują widzów
W listopadzie większość programów informacyjnych głównych telewizji straciła widzów. Natomiast kanały informacyjne oglądało więcej osób, niż przed rokiem - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
Liderem wśród programów informacyjnych pozostały ”Wiadomości” TVP 1, które w okresie 1-29 listopada br. co wieczór gromadziły średnio 4,711 mln osób (o 168 tys. widzów mniej niż w ub.r.). Przewaga programu Jedynki nad ”Faktami” TVN była niewielka – ten drugi serwis oglądało bowiem 4,705 mln osób (”Fakty” straciły 64 tys. widzów). Trzecie były ”Wydarzenia” Polsatu, przyciągające 2,886 mln widzów (spadek o 450 tys.), a czwarta ”Panorama” TVP 2 – 2,091 mln widzów. ”Panoramę” oglądało w listopadzie br. o 780 tys. osób więcej, tyle że rok temu program był nadawany o 22.45, a obecnie o 18. Natomiast kanały informacyjne przyciągały w listopadzie więcej widzów, niż rok temu. Średnia dobowa widownia TVP Info w dniach 1-29 listopada br. wyniosła 279 tys. osób – o 9 tys. więcej, niż w tym samym okresie ub.r. Znacznie większy wzrost zanotował TVN 24, przyciągający średnio 201 tys. widzów, o 57 tys. więcej, niż rok temu. Polsat News w każdej minucie oglądało średnio 42 tys. osób (o 22 tys. więcej), a informacyjno-rozrywkową Superstację 15 tys. osób (o 4 tys. więcej). Wszystkie te stacje zwiększyły w listopadzie udział w rynku: TVP Info do 4,18 proc. (z 4,08 proc. rok temu), TVN 24 – do 3,02 proc. (z 2,18 proc.), Polsat News – do 0,62 proc. (z 0,29 proc.), a Superstacja – do 0,22 proc. (z 0,16 proc.).(RUT, 01.12.2010)










