Rozgłośnie akademickie zaoferują wspólny pakiet reklamowy
27.10.2005, 09:01
Dziewięć rozgłośni akademickich powoła stowarzyszenie Polskie Rozgłośnie Akademickie. Jednym z jego celów jest stworzenie wspólnej oferty tych stacji dla reklamodawców.
Polskie Rozgłośnie Akademickie były dotąd nieformalnym związkiem. – Dzięki powstaniu stowarzyszenia łatwiej nam się będzie starać o dotacje, między innymi z Ministerstwa Edukacji Narodowej – tłumaczy Katarzyna Mieczkowska, redaktor naczelna lubelskiego Akademickiego Radia Centrum. Podczas wczorajszego spotkania przedstawicieli rozgłośni wybrano przyszłe władze stowarzyszenia: prezesem została Iwona Kostka-Kwiatkowska, redaktor naczelna warszawskiego Akademickiego Radia Kampus, a wiceprezesem - Łukasz Staniszewski, redaktor naczelny olsztyńskiego Radia UWM FM. Nie wiadomo, kiedy stowarzyszenie formalnie powstanie. Stacje chcą stworzyć wspólny pakiet handlowy. – Ustaliliśmy już cenę spotów, które będą emitowane na antenach siedmiu stacji należących do porozumienia (łódzka i warszawska nie mogą emitować reklam – przyp. red.). Trwają negocjacje z brokerami radiowymi – mówi Łukasz Staniszewski. Cen spotów w pakiecie nie zdradza. Rozgłośnie chcą się wymieniać informacjami. – Stworzyliśmy portal, który działa trochę jak Informacyjna Agencja Radiowa: każda ze stacji należących do porozumienia może umieścić na serwerze wiadomości tekstowe i dźwiękowe, a inne rozgłośnie mogą z tych zasobów za darmo korzystać – wyjaśnia Katarzyna Mieczkowska. W skład Polskich Rozgłośni Akademickich wchodzą: rzeszowskie Akademickie Radio Centrum, lubelskie Akademickie Radio Centrum, poznańskie Radio Afera, białostockie Radio Akadera, krakowskie radio eX FM, zielonogórskie Akademickie Radio Index, warszawskie Akademickie Radio Kampus, olsztyńskie Radio UWM FM i łódzkie Studenckie Radio Żak. Według szacunków stowarzyszenia rozgłośnie te obejmują zasięgiem 4,8 mln mieszkańców, z czego 750 tys. stanowią studenci.(KRZ, 27.10.2005)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










