Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Listopad 19, 2010

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Nielsen i TNS OBOP startują w przetargu TVP na badania telemetryczne

Telewizja Polska ogłosiła przetarg na zakup danych telemetrycznych w latach 2012-2014. Wystartuje w nim zarówno TNS OBOP, jak i Nielsen Audience Measurement.

Obecnie TVP kupuje dane o oglądalności programów i reklam od TNS OBOP, natomiast nadawcy komercyjni zamawiają je w Nielsen Audience Measurement. Zdarza się, że wyniki badań obu instytutów różnią się nawet o 1 mln widzów, mimo że oba są przeprowadzane prawidłowo. – Jeżeli my wygramy przetarg, Polska nie będzie już niechlubnym wyjątkiem jako rynek niemający jednego wspólnego standardu badań – podkreśla Elżbieta Gorajewska, szefowa Nielsena. – Oprócz naszych dwóch firm na rynku jest jeszcze kilku graczy – zwraca uwagę Jarosław Pawłowski, wiceprezes TNS OBOP. Tylko że pozostałe instytuty nie mają większych szans, bo w warunkach przetargu TVP stwierdziła, że wykonująca badania firma musi dostarczyć bazy telemetrycznych danych za lata 1997-2010. – Dane historyczne mamy tylko my i Nielsen – przyznaje Pawłowski. Teoretycznie inna firma mogłaby próbować te dane kupić. – To jednak nie takie proste, bo potrzebny jest cały system komputerowy do odtwarzania danych i zestawiania ich z aktualnymi – mówi Gorajewska. – Bylibyśmy zainteresowani tym przetargiem, gdyby nie warunek z bazą historyczną – stwierdza Maciej Siejewicz, rzecznik GfK Polonia. Rafał Szysz, współzałożyciel stowarzyszenia reklamodawców Advertisers.pl, a wcześniej dyrektor generalny stowarzyszenia ProMarka, uważa, że przetarg ogłoszony przez TVP mógłby być okazją na ujednolicenie badań telemetrycznych w Polsce. – Wciąż prowadzimy rozmowy o utworzeniu Joint Industry Committee, skupiającego nadawców, reklamodawców, domy mediowe i firmy badawcze. Uczestniczy w nich telewizja publiczna – mówi Szysz. JIC mógłby wybrać wspólny dla całego rynku standard badań. Musiałby on jednak powstać błyskawicznie, bo termin składania ofert w przetargu TVP mija 29 grudnia br.

(RUT, 19.11.2010)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.