Media cyfrowe wyzwaniem dla sportowych marketerów
Uczestnicy IX Dni Marketingu Sportowego dostrzegają znaczenie nowych mediów w marketingu sportowym, ale nadal postrzegają je jak uzupełnienie działań w mediach tradycyjnych.
Kieron Kilbride, general manager Football League Interactive, przedstawił korzyści, jakie przyniosło marketingowcom zbudowanie informacyjnej platformy internetowej dla brytyjskich klubów piłkarskich, dostępnej również w urządzeniach mobilnych. – Te treści pokazywane w naszych serwisach są ważne również dla naszych partnerów biznesowych i sponsorów, bo dzięki nim mogą docierać z przekazem do użytkowników zainteresowanych sportem – mówił Kilbride. Zdaniem uczestników spotkania również social media dały sportowym marketingowcom nowe możliwości, np. dotarcia do fanów, którzy okupują konta znanych zawodników. Jednak Richard Brinkman, head of KantarSport w firmie badawczej KantarMedia, ostrzegał przez zachłyśnięciem się nowymi mediami. Jak stwierdził, wciąż znacznie większy udział w konsumpcji mediów na świecie ma telewizja. – Media cyfrowe mogą jedynie uzupełniać media tradycyjne. Dają wielkie możliwości, ale też są wyzwaniem dla marketingowców. Na przykład marketing w mediach społecznościowych musi być robiony ciekawie i dobrze, a to wymaga umiejętności i pieniędzy – mówił Brinkman. Zdaniem uczestników spotkania w przyszłości będą się również rozpowszechniać działania ambush marketingowe. Dni Marketingu Sportowego, organizowane przez firmę SportWin, zakończą się dziś.(RYD, 19.11.2010)










